NU.nl en Starcom experimenteren met gepersonaliseerde homepage-takeover Samsung

NU.nl en Starcom experimenteren met gepersonaliseerde homepage-takeover Samsung
  • Media
  • 7 nov 2017 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • NieuwsmediaWebsiteReclameOnline advertisingDigitaal

Starcom en Sanoma hebben maandag een gepersonaliseerde fixed homepage-takeover gelanceerd op NU.nl. Het unieke is dat het hier een fixed propositie betreft die vanaf nu kan worden gecombineerd met data. De uiting die een bezoeker te zien krijgt, is gebaseerd op het surfgedrag en wordt gekoppeld aan een dynamische uiting. Samsung is de eerste die deze mogelijkheden benut voor een campagne ter promotie van de nieuwe QLED-televisie.

Het is de eerste keer dat een homepage-takeover door NU.nl op deze manier wordt toegepast. In totaal zijn er vijf varianten van de uiting (design, sport, technologie, nieuws en tv-kijken), gebaseerd op interessegebieden van de gebruiker. Indien een gebruiker geen van deze interessegebieden heeft getoond, dan wordt een standaardversie geserveerd. De interesses zijn gebaseerd op de bezoekersprofielen uit het Sanoma-netwerk. De techniek van Flashtalking maakt het mogelijk om de koppeling te maken tussen de data-segmenten en de dynamische creatie.

Een van de belangrijke redenen voor een adverteerder om een homepage-takeover in te zetten, is de mogelijkheid snel hoog bereik te realiseren. Op dagbasis bereikt NU.nl 1,1 miljoen unieke bezoekers via webverkeer. Met de koppeling van data-segmenten zal deze propositie relevanter zijn en daardoor een hogere impact realiseren.

'Massabereik met relevante content'

'Het is heel krachtig dat we nu massabereik realiseren met relevante content voor bezoekers van NU.nl, waar dit eerst uitsluitend mogelijk was met programmatic proposities', zegt Brian von Mansfeldt, Digital Precision Consultant bij Starcom.

Caroline Roeland-Teengs, marcom-manager van Samsung Electronics: 'Wij streven continu naar een effectieve en innovatieve manier van onze media inzet. Hiermee willen we zoveel mogelijk geïnteresseerden bereiken én vooral aanspreken. Deze gepersonaliseerde homepage takeover van QLED TV sluit daar goed bij aan.'

De gepersonaliseerde homepage-takeover is een samenwerking tussen Cheil, Flashtalking, Samsung, Sanoma en Starcom. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken