ADR Nieuwsmedia heeft hoogst gecombineerd bereik
- Media
- 12 dec 2017 @ 10:07
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- TijdschriftenDagbladenBereikMediaDigitaalOnderzoek
- 12 dec 2017 @ 10:07
- Redactie MarketingTribune
ADR Nieuwsmedia biedt adverteerders het grootste gecombineerde bereik in print en online, zo blijkt uit de NOM-cijfers. Daarna volgen de landelijke editie van het AD, De Telegraaf en gratis krant Metro. In de top-10 staan ook vier tijdschriften: Libelle, Linda, Vrouw (verbonden aan Telegraaf) en Donald Duck.
Bijna 9,6 miljoen mensen lezen minstens een keer in de maand – digitaal of op papier – een uitgave van ADR Nieuwsmedia. Dit maakt de bundeling van het AD en de regionale dagbladen van De Persgroep tot het grootste mediamerk van Nederland dat online én op papier verschijnt.
Dat staat in het nieuwe bereiksonderzoek van NOM, waar MarketingTribune al over publiceerde. Dit Nationaal Onderzoek Multimedia telt voor uitgevers, adverteerders en mediabureaus het bereik en de oplagen in Nederland.
Het is de eerste keer dat het NOM het papieren en digitaal bereik van kranten en tijdschriften combineert. Daaruit komt naar voren dat een gemiddeld ‘nieuwsmerk’ (krant) dat zowel op papier als digitaal verschijnt, een hoger bereik heeft online dan in print. Bij magazines is het precies andersom.
Hoe goed het ook gaat met de bereik van AD (zowel zelfstandig als samen met de regionale Persgroep-zusterkranten), toch maakte de uitgever intern bekend dat er ontslagen gaan vallen: op de centrale redactie worden tien tot vijftien banen worden geschrapt.
Bekijk hier de complete NOM-ranglijst van gecombineerd bereik in 2017:
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing