ADR Nieuwsmedia heeft hoogst gecombineerd bereik

ADR Nieuwsmedia heeft hoogst gecombineerd bereik

ADR Nieuwsmedia biedt adverteerders het grootste gecombineerde bereik in print en online, zo blijkt uit de NOM-cijfers. Daarna volgen de landelijke editie van het AD, De Telegraaf en gratis krant Metro. In de top-10 staan ook vier tijdschriften: Libelle, Linda, Vrouw (verbonden aan Telegraaf) en Donald Duck.

Bijna 9,6 miljoen mensen lezen minstens een keer in de maand – digitaal of op papier – een uitgave van ADR Nieuwsmedia. Dit maakt de bundeling van het AD en de regionale dagbladen van De Persgroep tot het grootste mediamerk van Nederland dat online én op papier verschijnt. 

Dat staat in het nieuwe bereiksonderzoek van NOM, waar MarketingTribune al over publiceerde. Dit Nationaal Onderzoek Multimedia telt voor uitgevers, adverteerders en mediabureaus het bereik en de oplagen in Nederland.

Het is de eerste keer dat het NOM het papieren en digitaal bereik van kranten en tijdschriften combineert. Daaruit komt naar voren dat een gemiddeld ‘nieuwsmerk’ (krant) dat zowel op papier als digitaal verschijnt, een hoger bereik heeft online dan in print. Bij magazines is het precies andersom.

Hoe goed het ook gaat met de bereik van AD (zowel zelfstandig als samen met de regionale Persgroep-zusterkranten), toch maakte de uitgever intern bekend dat er ontslagen gaan vallen: op de centrale redactie worden tien tot vijftien banen worden geschrapt. 

Bekijk hier de complete NOM-ranglijst van gecombineerd bereik in 2017: 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken