Ghazarian (Candid Group) over overname M2Media: 'Actief investeren in digitale transformatie'

Ghazarian (Candid Group) over overname M2Media: 'Actief investeren in digitale transformatie'
  • Media
  • 14 dec 2017 @ 10:30
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MediabureauBereik

De Candid Group heeft mediabureau M2Media overgenomen. Door de overname heeft eerstgenoemde een schaalgrootte bereikt waarmee het de concurrentie met grote buitenlandse bureaus in de strijd om Nederlandse merken denkt aan te kunnen gaan. CEO Gérard Ghazarian (tweede van links) licht toe.

Wie nam het initiatief voor het samenkomen van deze partijen, en waarom?
Het initiatief kwam vanuit Candid Group maar toeval bestaat niet: M2Media was in diezelfde fase ook actief om te kijken naar de mogelijkheden voor een overname van een digitale partij. Toen wij de plannen duidelijk maakten was er direct een klik en dit heeft uiteindelijk geresulteerd in de overname.

Welk belang heeft M2Media hierbij? Wat gaan jullie concreet voor het bureau doen?
Wij hebben een scherpe visie op tech en data, voor de klanten van M2Media is het interessant om daar direct gebruik van te kunnen maken. Het bureau is erop gefocust zijn voorsprong in innovatie en data-technologie de komende jaren verder uit te bouwen. Zowel voor klanten als aangesloten bedrijven. Ook komt de nieuwe privacywet AVG eraan, die adverteerders, marketeers en exploitanten voor grote uitdagingen stelt. Met name omdat er een tekort is aan tech-specialisten. 

In het kader van digitale transformatie en om aan deze marktbehoefte te voldoen, gaat Candid Group hier actief in investeren. Als eerste met SmartBids, een artificial intelligence tool. Binnen SmartBids gaat Candid Group de uitdagingen waar merken voor staan rondom het upscalen van programmatic prestaties, performance en optimalisatie oplossen. 

Wat is er voor Candid Group binnen nu en een jaar wezenlijk veranderd door deze overname?
Door de toetreding van M2Media groeien we in omzet, medewerkers specialismen en schaalgrootte. Dat zorgt voor continuïteit en een betere onderhandelingspositie naar klanten en exploitanten. Kleinere bureaus kunnen soms niet meedingen naar aanbestedingen of pitches omdat ze die schaalgrootte niet hebben. In dat geval winnen grote buitenlandse bureaus, maar die zijn vaak niet onderscheidend en niet gefocust op de Nederlandse markt, waardoor klanten zich ondergewaardeerd voelen. 

Candid Group wil hiermee de concurrentie aangaan met grote buitenlandse bureaus. Waarom is dat nodig?
De behoefte hierachter is samen te vatten in één woord: focus. Een uitsluitende focus op de behoefte van klanten die op zoek zijn naar meer aandacht voor hun doelstellingen en dit zonder belangenverstrengeling van internationale klanten die bij internationale netwerken de werkwijze dicteren. Daar is een markt voor en Candid Group vult die vraag in. Daarnaast kunnen we in de consolidatie als onafhankelijk media- en marketingnetwerk innovatie investeringen doen gericht op de Nederlandse markt. Als internationaal georiënteerd netwerk is dit lastig uitleggen aan iemand in Amerika met een heel andere agenda en weinig besef over wat er in onze markt speelt. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken