Ton Rozestraten is nieuwe voorzitter Screenforce

Ton Rozestraten is nieuwe voorzitter Screenforce
  • Media
  • 6 dec 2017 @ 10:06
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • BereikPersonaliaTelevisie

Ton Rozestraten, CCO van RTL, is benoemd tot voorzitter van Screenforce. Hij volgt Peter Mulder op, die vertrekt bij SBS Broadcasting. Daarmee is ook zijn voorzitterschap bij Screenforce komen te vervallen.

Rozestraten is sinds ruim zeven jaar werkzaam bij RTL als CCO. Daarvoor was hij managing partner van Triade Media, commercieel directeur van Talpa TV en RTL Nederland en algemeen directeur van IP, destijds de zelfstandige verkoopmaatschappij van RTL Nederland.

'De mediawereld is in razend tempo aan het veranderen', zegt Rozestraten over zijn benoeming. 'Binnen Screenforce bundelen de Nederlandse broadcasters hun krachten om het medium televisie verder te ontwikkelen en de usp’s, zoals actueel en massaal bereik, onder de aandacht te brengen. Onderwerpen die de komende periode onder andere op de agenda staan, zijn de meetbaarheid van video -zowel via televisie als online- en addressable tv. Ik heb er zin in om als voorzitter bij te dragen aan dit proces.'

Het Screenforce-bestuur wordt gevormd door Ton Rozestraten (RTL), Dorine van Mullem-Ale (Talpa TV), Susan van Geenen (Fox International Channels), Rogier van de Paverd (Viacom), Frank Volmer (Ster) en Screenforce Directeur Michel van der Voort. 

Screenforce is het Nederlandse tv-marketingcentrum. Doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen het beste te halen uit reclame rond premium videocontent. Screenforce verzorgt informatie over televisie en andere premium videoplatforms, biedt diensten voor adverteerders en bureaus en vertegenwoordigt de belangen van de Screenforce-zenders.

In Screenforce participeren de mediabedrijven Ster, RTL, Talpa TV, BrandDeli, ORN en Disney Channels Benelux.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken