Duurzaamheid overbrengen in de media

Duurzaamheid overbrengen in de media
  • Media
  • 16 jan 2018 @ 15:09
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Evenement

Vrijdag 19 januari organiseert De Wolven samen met Circl de inspiratiesessie ‘Circulaire successen in de media’, in het kader van de Week van de Circulaire Economie. Tijdens deze sessie wordt er ingegaan op hoe je de juiste snaar raakt met communicatie en zo mensen aanzet tot duurzaam gedrag. Deelname is gratis. Aanmelden kan door een mail te sturen naar franny@dejongewolven.com.

Duurzaamheidsjournalist Evert Nieuwenhuis en klimaatpsycholoog Manu Busschots vertellen hoe je een duurzame boodschap het beste overbrengt in de media.

Positieve verhalen vertellen over duurzaamheid via mediakanalen is een belangrijk aspect als het gaat om verandering van gedrag. Daarnaast is communicatie cruciaal voor de zichtbaarheid van je bedrijf, merk of product.

De inspiratiesessie ‘Circulaire successen in de media’ helpt bedrijven en organisaties met het onder de aandacht brengen van hun duurzame boodschap.

Manu Busschots is klimaatpsycholoog en oprichter van Stichting Klimaatgesprekken. Tijdens de inspiratiesessie bijt hij samen met Bianca van Walbeek het spits af met een workshop over de psychologie achter het communiceren van een duurzame boodschap. De nadruk ligt op het vormgeven van positieve verhalen om het publiek te verleiden tot duurzaam gedrag.

Evert Nieuwenhuis is journalist en columnist. Hij is een expert op het gebied van duurzaamheid en economie en schrijft onder andere voor Vrij Nederland, de Volkskrant en De Correspondent. Tijdens de inspiratiesessie gaat hij in op de do’s en don’ts bij het vertellen van een duurzame boodschap aan de media.

PR- en communicatiebureau De Wolven sluit hierop aan met tips en concrete handvatten om de positieve boodschap zichtbaar te maken.

Circl is het circulaire platform op de Amsterdamse Zuidas waar maatschappij en samenleving samen in beweging komen voor een duurzame wereld. Kennisdeling over de circulaire economie staat daarbij voorop. Samen wordt gezocht naar nieuwe mogelijkheden en oplossingen in de circulaire economie. Zo organiseert Circl bijeenkomsten, workshops tegen voedselverspilling, rondleidingen en kennissessies. Circl is een initiatief van ABN Amro. Meer informatie over alle activiteiten is te vinden op: www.circl.nl.

Interesse?
Deelname is gratis. Aanmelden kan door een mail te sturen naar franny@dejongewolven.com.

Programma
14.45 – 15.00: Inloop
15.00 – 15.10: Welkomstwoord Circl
15.15 – 16.00: Manu Busschots
16.00 – 16.10: Pauze
16.10 – 16.40: Evert Nieuwenhuis
16:45 – 17.15: De Wolven
17.15 – 19.00: Borrel

Headerfoto: Thomas Lambert via Unsplash


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken