Elsevier bezorgt New Skool Media half miljoen verlies

Elsevier bezorgt New Skool Media half miljoen verlies

Uitgever New Skool Media heeft in zijn gebroken boekjaar 2016/2017 een netto verlies geleden van ruim een half miljoen euro, op een omzet van 46,4 miljoen. Dat meldt Het Financieele Dagblad op basis van het nieuwe jaarverslag. Vooral de aankoop van opinieweekblad Elsevier drukt fors op de balans.

Volgens het FD staat de financiële buffer van New Skool Media onder druk. De krant berekent dat de uitgeverij jaarlijks 2,9 miljoen euro aan Elsevier moet verdienen om de buffer in stand te houden (1,5 miljoen euro voor afschrijvingen, 0,5 miljoen voor de rente voor de overname en 1 miljoen voor de licentie voor het gebruik van de merknaam Elsevier).

In die berekening moet ook worden meegenomen dat een derde van de titel nog in handen is van de verkopende partij Relx. Dit alles betekent dat Elsevier jaarlijks 4,35 euro winst moet maken.

Kanttekening van de krant is dat Elsevier doorgaans het meest verdient tussen juli en december. Die periode is nog niet meegenomen in het laatste jaarverslag.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken