ProMille Media sluit strategisch partnership met ToLocal

ProMille Media sluit strategisch partnership met ToLocal
  • Media
  • 10 jan 2018 @ 11:33
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vanaf 1 januari 2018 breidt ProMille Media haar portfolio met regionale en lokale media fors uit dankzij een strategisch partnership met ToLocal op het gebied van print. Dit partnership zorgt voor een uitbreiding van het huis-aan-huis kranten portfolio van ProMille Media met een oplage van 2,3 miljoen, 86 lokale merken en 46 uitgevers uit het ToLocal-netwerk.

Het totale huis-aan-huis kranten portfolio van ProMille Media bestaat nu uit 315 titels en combinaties en is met een oplage van circa 6 miljoen nu bijna landelijk dekkend.

Lokale gemeenschap

Het strategisch partnership biedt beide partijen voordelen. ProMille Media kan haar klanten nu een portfolio met landelijke dekking aanbieden met titels die consumenten bereiken in een omgeving waar zij zich thuis voelen. Artikelen en advertenties in de titels binnen het netwerk van ProMille Media worden gewaardeerd, omdat ze volgens ProMille duidelijk zijn ingebed in de lokale gemeenschap. Voor Tolocal geldt dat de bij haar aangesloten partners nu actief worden vertegenwoordigd door een professionele verkooporganisatie in de nationale adverteerdersmarkt.

Dankzij de samenwerking met ToLocal zijn lokale kwaliteitstitels via de one shop stop van ProMille Media eenvoudiger inzetbaar voor nationale adverteerders. Daarnaast zijn crossmediale oplossingen voor landelijke adverteerders te realiseren via ProMille Media vanwege de gebundelde kracht van het partnership met ToLocal en de overige partners van ProMille Media.

Gesegmenteerd

Marcel Schotman, Sales Director van ProMille Media: ‘Ik ben heel enthousiast over deze samenwerking. ProMille Media is nu in staat om haar klanten op een efficiënte manier een ijzersterke propositie van nationaal tot hyperlokaal gesegmenteerd aan te bieden. Adverteerders zijn nu in staat via ProMille Media consumenten in alle lagen van de bevolking optimaal te activeren tot de aankoop van hun producten.’

Frank-Paul ter Berg, Directeur van ToLocal: ‘Ik ben trots op de samenwerking die ervoor zorgt dat er een echt kwalitatief landelijk dekkend loket ontstaat met écht lokale huis aan huis kranten.’

ProMille Media is een verkooporganisatie voor de nationale adverteerdersmarkt voor (regionale) dagbladen en lokale huis-aan-huis kranten. ProMille Media is een onderdeel van Holland Media Combinatie/Telegraaf Media Groep. ToLocal is intermediair tussen landelijke adverteerders en lokale uitgevers, biedt een multimediale propositie aan en inzet op postcodegebieden (koopstromen), zowel print als online. Lezers zijn in alle bevolkingsgroepen te vinden.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken