ProMille Media sluit strategisch partnership met ToLocal
- Media
- 10 jan 2018 @ 11:33
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 jan 2018 @ 11:33
- Sjaak Hoogkamer
Vanaf 1 januari 2018 breidt ProMille Media haar portfolio met regionale en lokale media fors uit dankzij een strategisch partnership met ToLocal op het gebied van print. Dit partnership zorgt voor een uitbreiding van het huis-aan-huis kranten portfolio van ProMille Media met een oplage van 2,3 miljoen, 86 lokale merken en 46 uitgevers uit het ToLocal-netwerk.
Het totale huis-aan-huis kranten portfolio van ProMille Media bestaat nu uit 315 titels en combinaties en is met een oplage van circa 6 miljoen nu bijna landelijk dekkend.
Lokale gemeenschap
Het strategisch partnership biedt beide partijen voordelen. ProMille Media kan haar klanten nu een portfolio met landelijke dekking aanbieden met titels die consumenten bereiken in een omgeving waar zij zich thuis voelen. Artikelen en advertenties in de titels binnen het netwerk van ProMille Media worden gewaardeerd, omdat ze volgens ProMille duidelijk zijn ingebed in de lokale gemeenschap. Voor Tolocal geldt dat de bij haar aangesloten partners nu actief worden vertegenwoordigd door een professionele verkooporganisatie in de nationale adverteerdersmarkt.
Dankzij de samenwerking met ToLocal zijn lokale kwaliteitstitels via de one shop stop van ProMille Media eenvoudiger inzetbaar voor nationale adverteerders. Daarnaast zijn crossmediale oplossingen voor landelijke adverteerders te realiseren via ProMille Media vanwege de gebundelde kracht van het partnership met ToLocal en de overige partners van ProMille Media.
Gesegmenteerd
Marcel Schotman, Sales Director van ProMille Media: ‘Ik ben heel enthousiast over deze samenwerking. ProMille Media is nu in staat om haar klanten op een efficiënte manier een ijzersterke propositie van nationaal tot hyperlokaal gesegmenteerd aan te bieden. Adverteerders zijn nu in staat via ProMille Media consumenten in alle lagen van de bevolking optimaal te activeren tot de aankoop van hun producten.’
Frank-Paul ter Berg, Directeur van ToLocal: ‘Ik ben trots op de samenwerking die ervoor zorgt dat er een echt kwalitatief landelijk dekkend loket ontstaat met écht lokale huis aan huis kranten.’
ProMille Media is een verkooporganisatie voor de nationale adverteerdersmarkt voor (regionale) dagbladen en lokale huis-aan-huis kranten. ProMille Media is een onderdeel van Holland Media Combinatie/Telegraaf Media Groep. ToLocal is intermediair tussen landelijke adverteerders en lokale uitgevers, biedt een multimediale propositie aan en inzet op postcodegebieden (koopstromen), zowel print als online. Lezers zijn in alle bevolkingsgroepen te vinden.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing