SBS6 stopt razendsnel met Vloggende Hollanders

SBS6 stopt razendsnel met Vloggende Hollanders
  • Media
  • 15 jan 2018 @ 08:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoContentTelevisieVloggen

De eerste tv-flop van het jaar 2018 is bekend: real-life programma De Vloggende Hollanders is al na enkele weken uit de programmering gehaald door SBS6. De commerciële omroep pakt het voortaan veiliger aan met Lachen om Home Video's.

Het leek zo'n spot-on onderwerp voor SBS6: de gewone man (of vrouw) zelf laten vloggen. Deze user generated content zou door een redactie worden gemonteerd tot een half uur televisie. De Vloggende Hollanders werd zelfs gezien als hét nieuwe vooravondproject van de omroep.

Het mocht niet zo zijn. Na de eerste week vielen de kijkcijfers dermate tegen, dat het programma al werd vervroegd van 20.00 uur naar 18.30 uur. Ook dat zette geen zoden aan de dijk, want tijdens etenstijd trokken de onbekende vloggers gemiddeld zo'n 139.500 kijkers.

Bekijk hieronder de allereerste uitzending van De Vloggende Hollanders van begin dit jaar, plus het vernietigende commentaar van een... vlogger. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken