Nederlandse mediabedrijven lanceren Buy-media.nl
- Media
- 8 feb 2018 @ 09:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online advertisingMediastrategieUitgeefstrategieMediabureauReclame
- 8 feb 2018 @ 09:29
- Redactie Media
Een nieuwe krachtenbundeling in online advertising: de Nederlandse mediapartijen BrandDeli, FD Mediagroep, NDC, Persgroep, Talpa, TMG, Ster en RTL Nederland worden samen partner van de nieuwe portal Buy-media.nl. Binnen dit online platform zijn al hun digitale proposities beschikbaar voor media-inkopers.
Het platform Buy-media.nl start eind maart 2018 en biedt meer kwaliteit, standaardisatie en gemak voor media-inkopers op de digitale advertentiemarkt. Het productaanbod bestaat uit onder andere display- en videoproducten en ondersteunt zowel directe als programmatic media-inkoop. Deelname aan Buy-media.nl is voor media-inkopers kosteloos. Zij kunnen vrij gebruik maken van het platform en hun systemen er direct technisch mee integreren.
Bij de start in maart kunnen de eerst testcampagnes worden geboekt. In het tweede kwartaal worden er trainingen bij mediabureaus georganiseerd om het platform optimaal te leren kennen en gebruiken. Daarnaast worden er voortdurend nieuwe producten en mogelijkheden geïntroduceerd, zoals bijvoorbeeld de integratie van de NOBO-bereiksdata en verdere uitbreiding op het gebied van audience targeting.
Benoeming van Janou Kessels
Per 1 maart 2018 zal Janou Kessels het Buy-media.nl team komen versterken als Director Market Development Nederland. Haar voornaamste rol is om het gebruik van het platform door media-inkopers te ondersteunen en de verdere wensen vanuit de markt om te zetten in concrete ontwikkelplannen.
Het platform maakt gebruik van de ervaringen en systemen van het Buymedia-platform dat al twee jaar actief is in België. Sommige uitgevers daar verhandelen al meer dan 80% van hun digitale media via het platform. Diverse Belgische mediabureaus werken aan directe integratie van hun systemen met het platform, waardoor het onderdeel uitmaakt van de dagelijkse activiteiten van steeds meer mediaplanners.
Frank Volmer, algemeen directeur Ster: 'Deelname van Ster aan Buy-media.nl past in onze initiatieven om het inkopen van media eenvoudiger te maken zodat de aandacht kan gaan naar optimalisatie van die media. Het platform wordt gedragen door kwalitatieve media die zich conformeren aan kwaliteitsstandaarden, dit zal de markt verder vooruit helpen.'
Erik Roddenhof, CEO van Persgroep Nederland: 'Onze overtuiging is dat meer samenwerken tussen uitgevers de juiste weg vooruit zal zijn. De lancering van Buy-media in Nederland is daar een heel goede stap in . Daardoor bieden we gezamenlijk een betere dienstverlening naar onze adverteerders.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- platform
- Talpa
- FD
- advertising
- NDC
- Persgroep
- Buy-media.nl
- Ster
- inkoop
- RTL
- TMG
- BrandDeli
- media
- Telegraaf Media Groep
- online
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing