AMMA-jury bekend, deadline nadert

AMMA-jury bekend, deadline nadert
  • Media
  • 9 mrt 2018 @ 11:11
  • 31198 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieReclameAwardsMediabureau

MWG heeft de complete jury bekendgemaakt die samen meer dan honderd inzendingen zal beoordelen. Er zijn tien vakjury's die per categorie onder leiding van een voorzitter de winnaar en genomineerden bepalen. Insturen voor de AMMA kan nog tot vrijdagmiddag 17.00 uur, dus grijp die laatste kans.

Voor de zeventiende keer maakt de Nederlandse communicatiebranche zich op voor de prestigieuze AMMA’s (Annual Masters of Media Awards), die dit jaar op donderdag 17 mei uitgereikt worden in Theater Amsterdam. De AMMA’s belonen de beste mediaprestaties van het afgelopen jaar. De prijzen worden in verschillende rondes beoordeeld door professionals uit de branche. Dit zijn de juryvoorzitters:

•           Beste mediastrategie                         Esther Overmars (N=5)

•           Beste gebruik van een medium         Melanie Vermolen (Vizeum)

•           Beste engagementstrategie               Steven Jongeneel (freelance)

•           Beste media-innovatie                       Tim Geenen (Faktor)

•           Beste mediaperformance                   Viktor van der Wijk (Storm Digital)

•           Hans du Chatinier-prijs                      Guda van Noort (UvA, SWOCC)

•           Media-exploitant van het jaar             Menno van der Hoeven (McDonald’s

•           Mediabureau van het jaar                  Lauren van der Heijden (De Persgroep)

•           Merk van het jaar                               Eleonora Janssen (Talpa TV)

•           YIM Mediatalent van het jaar             Robert Bernink (Qmusic)

De nominaties en winnaar in de categorie Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) worden bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. Het YIM Mediatalent van het jaar wordt door een jury gekozen aan de hand van een workshop waarin een case moet worden uitgewerkt en gepresenteerd. Voor de overige awards kun je nog een paar uur aanmelden.

De volledige lijst van juryleden:

Beste mediastrategie                     

Esther Overmars (voorzitter)             N=5

Deli Bom                                            Starcom         

Ingeborg Steenman                           Sanoma         

Jos van den Bergh                             Renault Nederland    

Roderik de Maar                                Nespresso     

Wilmar Tax                                         Carat  

                       

Beste gebruik van een medium                

Melanie Vermolen (voorzitter)            Vizeum

Dennis Kuperus                                  Kinetic

Judith Wierenga                                 Nederlandse Loterij   

Margot Bouwman                               freelance       

Loes Wijnen                                        Danone          

Roel Willemsen                                  OMS  

                       

Beste engagementstrategie                      

Steven Jongeneel (voorzitter)            freelance       

Alex Bos                                             Twitter / BrandDeli

Maddie Raedts                                   IMA    

Martin Kloos                                       Isobar 

Olger Smit                                          OMG  

Puck Landewé                                   VodafoneZiggo          

 

Beste media-innovatie                   

Tim Geenen (voorzitter)                     Faktor

Casper van der Waal                         L'Oréal

Geert Hoogeveen                               SNDC8          

Maurice Hols                                      Viacom          

Pieter Paul van Oerle                         Accenture      

Rachel Gómez Y Maseland               Hearst

                       

Beste mediaperformance              

Viktor van der Wijk (voorzitter)          Storm Digital

Jasper van Meeuwen                        Mindshare      

Joris Zwaan                                       Performics     

Mark Rijsdijk                                      iProspect       

Niels Lohuis                                       Microsoft       

Nathan Struik                                     Pervorm        

                       

Merk van het jaar                

Eleonora Janssen (voorzitter)            Talpa network

Guy Grimmelt                                     Exterion Media          

Folkert Langeveld                               MediaCom     

Harm van Veldhuizen                         TMG  

Marcel Hartog                                    Joe Public      

René Witzel                                        JCDecaux     

                       

Media-exploitant van het jaar        

Menno van der Hoeven (voorzitter)   McDonald's

Gertjan Sturm                                     BSH Huishoudapparaten      

Rogier Bruggeman                             ZIGT  

Ruud de Langen                                 Mindshare      

Thijs Muller                                         Havas Media 

Ursula Hulsmeijers                             Achmea         

Valerie van Schaick                           Nestlé 

                       

Mediabureau van het jaar              

Lauren van der Heijden (voorzitter)   De Persgroep

Cees Polman                                      BVA   

Daan Zoetmulder                               Wayne Parker Kent   

Joyce Borghardt                                 RTL    

Sabine van Velsen                             Google           

Susanne van Nierop                          Adformatie     

Raymond van Kasterop                     Clear Channel

                       

Hans du Chatinier-prijs                  

Guda van Noort (voorzitter)               Uva/SWOCC

Bojan Stigter                                       freelance       

Danny Oomen                                    GfK    

Edwin Rietberg                                   DAN DNA      

Frank van Eijk                                     Memo2          

Gerben Boot                                       Kantar TNS   

Ralp Sluis                                           DVJ Insights  

                       

YIM Mediatalent van het jaar         

Robert Bernink (voorzitter)                 Qmusic

Brego Keller                                        UM     

Emile van den Berg                            Social Inc       

Jules Hooijer                                      Wavemaker   

Marco Gijsen                                      BrandDeli       

Marion Westbroek                              Phd    

Marlot Lutjenkossink                          MediaCom     

Matthijs Roumen                                M2media       

Monica van der Kerk                          HvA    

René Hofma                                       Result Recruitment   

Sander Bots                                        Mediaxplain   

                    

MWG is de branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie en wil een verbindende rol spelen tussen media en merken, content en data & technologie. Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen. Daarnaast is de MWG een sociaal platform dat de mogelijkheid biedt mensen uit het vak te ontmoeten. De leden zijn werkzaam bij onder meer adverteerders, digitale bureaus, media- en onderzoeksbureaus, media-exploitanten en uitgevers. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken