Arjan Paans verlaat Metro en TMG

Arjan Paans verlaat Metro en TMG
  • Media
  • 31 mrt 2018 @ 12:28
  • 17510 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlineDagbladuitgeversPersonaliaJournalistiekNieuwsmedia

Waarnemend hoofdredacteur Arjan Paans stapt per 1 mei op bij Metro. Hij verlaat dan ook direct het TMG-concern. Paans werd na interne kritiek een jaar geleden overgeplaats van de regiokranten van HMC naar de gratis treinkrant.

TMG kleedt het vertrek van Paans wat positiever in. Onder zijn leiding maakte de Metro-redactie 'het afgelopen jaar de transitie naar een crossmediaal merk', aldus een intern verspreide memo. Het nieuwsmerk voerde flink wat digitale vernieuwingen door met de vorig jaar vernieuwde website en de nieuwe app. 

'Een mooie klus waarbij, zonder de kracht van print uit het oog te verliezen, ook veel aandacht is besteed aan interactie en video', aldus Paans zelf. 'We investeren in het opleiden van verslaggevers die allang niet meer alleen schrijven maar met hun smartphone op pad gaan voor tekst én bewegend beeld.'

TMG-directeur Marc Vangeel laat weten: 'Arjan is er samen met z’n redactie in geslaagd om Metro naar een volgende fase te brengen. Wij bedanken hem voor zijn inzet als waarnemend hoofdredacteur van Metro en wensen hem veel succes voor de toekomst.'

Paans had zichzelf vorig jaar onmogelijk gemaakt binnen een andere TMG-divisie, te weten de regiotitels van Holland Media Combinatie. De redactieraad pleitte voor Paans' vertrek vanwege zijn botte leiderschap en sterk verslechterde werkverhoudingen. De bedrijfstop greep in, maar stuurde Paans niet direct weg. Nu verlaat hij het bedrijf een jaar later dus alsnog.




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken