F&L Media maakt doorstart in Nijmegen

F&L Media maakt doorstart in Nijmegen
  • Media
  • 7 mrt 2018 @ 00:06
  • 24498 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentJournalistiekTijdschriften

F&L Media, uitgever van magazines als Foodies, Auto Review, c’t en iCreate, is na een doorstart eind 2017 weer aan het ondernemen. Het team is per 1 maart verhuisd naar het iconische 52 Degrees in Nijmegen. Er zijn samenwerkingen gestart en productlanceringen op komst.

F&L Media ontstond eind 2017 uit het failliete F&L Publishing Group. Met negen merken en 37 medewerkers werd doorgestart. Het team heeft hard doorgewerkt waardoor lezers nauwelijks iets hebben gemerkt van het faillissement. Het ondernemende karakter van de uitgeverij houdt stand. Er staan volop nieuwe projecten op de planning en de eerste samenwerkingen voor 2018 zijn al beklonken. Zo zijn er verschillende plannen voor het uitbrengen van nieuwe titels en het versterken van de bestaande merken.

F&L Media huurt de helft van de zestiende verdieping van 52 Degrees in Nijmegen. In een modern ingerichte open ruimte wordt gewerkt aan de productie en marketing van de verschillende mediamerken. Directeur Arjan Kropman: 'Het nieuwe bedrijf had de verfrissing op dit gebied hard nodig. Het pand aan de 60e straat in Meijhorst in Nijmegen was niet alleen veel te groot, het was vooral ook sterk verouderd. De redacties en ondersteunende afdelingen werkten er in aparte hokjes en dat stond een goede communicatie en korte lijnen in de weg. Nu zitten we in een inspirerende omgeving met een prachtig uitzicht over de stad en de omgeving en kunnen we elkaar direct aanspreken.'

Nijmeegse roots

Kropman: 'De band tussen Nijmegen en F&L is sterk. Het bedrijf is hier opgericht en voor ons was er dan ook geen enkele twijfel over mogelijk dat we in de stad moesten blijven. Onze roots liggen hier en al het personeel komt uit de stad of uit de directe omgeving. We zijn trots op onze afkomst en dat willen we uitstralen. Een aantal nieuwe leveranciers komt dan ook uit de directe omgeving, zoals Linku en Rootnet.'

F&L Media heeft 'mooie ambities waar we met veel energie mee van start zijn gegaan', aldus Kropman. 'Met onze wereldwijde netwerk aan licentiepartners hebben we al een aantal  plannen uitgewerkt en ook de eerdere samenwerkingen met partners uit heel Nederland zijn doorgezet. Kortom: De Nederlandse en Vlaamse lezer gaat nog veel mooie creaties van ons zien.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken