F&L Media maakt doorstart in Nijmegen
- Media
- 7 mrt 2018 @ 00:06
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentJournalistiekTijdschriften
- 7 mrt 2018 @ 00:06
- Redactie Media
F&L Media, uitgever van magazines als Foodies, Auto Review, c’t en iCreate, is na een doorstart eind 2017 weer aan het ondernemen. Het team is per 1 maart verhuisd naar het iconische 52 Degrees in Nijmegen. Er zijn samenwerkingen gestart en productlanceringen op komst.
F&L Media ontstond eind 2017 uit het failliete F&L Publishing Group. Met negen merken en 37 medewerkers werd doorgestart. Het team heeft hard doorgewerkt waardoor lezers nauwelijks iets hebben gemerkt van het faillissement. Het ondernemende karakter van de uitgeverij houdt stand. Er staan volop nieuwe projecten op de planning en de eerste samenwerkingen voor 2018 zijn al beklonken. Zo zijn er verschillende plannen voor het uitbrengen van nieuwe titels en het versterken van de bestaande merken.
F&L Media huurt de helft van de zestiende verdieping van 52 Degrees in Nijmegen. In een modern ingerichte open ruimte wordt gewerkt aan de productie en marketing van de verschillende mediamerken. Directeur Arjan Kropman: 'Het nieuwe bedrijf had de verfrissing op dit gebied hard nodig. Het pand aan de 60e straat in Meijhorst in Nijmegen was niet alleen veel te groot, het was vooral ook sterk verouderd. De redacties en ondersteunende afdelingen werkten er in aparte hokjes en dat stond een goede communicatie en korte lijnen in de weg. Nu zitten we in een inspirerende omgeving met een prachtig uitzicht over de stad en de omgeving en kunnen we elkaar direct aanspreken.'
Nijmeegse roots
Kropman: 'De band tussen Nijmegen en F&L is sterk. Het bedrijf is hier opgericht en voor ons was er dan ook geen enkele twijfel over mogelijk dat we in de stad moesten blijven. Onze roots liggen hier en al het personeel komt uit de stad of uit de directe omgeving. We zijn trots op onze afkomst en dat willen we uitstralen. Een aantal nieuwe leveranciers komt dan ook uit de directe omgeving, zoals Linku en Rootnet.'
F&L Media heeft 'mooie ambities waar we met veel energie mee van start zijn gegaan', aldus Kropman. 'Met onze wereldwijde netwerk aan licentiepartners hebben we al een aantal plannen uitgewerkt en ook de eerdere samenwerkingen met partners uit heel Nederland zijn doorgezet. Kortom: De Nederlandse en Vlaamse lezer gaat nog veel mooie creaties van ons zien.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing