Hante Anema en Eefke Hendrix worden uitgever bij Hearst

Hante Anema en Eefke Hendrix worden uitgever bij Hearst
  • Media
  • 7 mrt 2018 @ 09:08
  • 24765 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • TijdschriftenJournalistiekMediaPersonalia

Hearst Netherlands heeft Hante Anema en Eefke Hendrix benoemd tot uitgever. In deze nieuwe rollen worden zij onder leiding van de Publishing Group Director beiden verantwoordelijk voor een deel van het vrouwenportfolio van Hearst.

Hendrix zal zich gaan richten op de Hearst-titels Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, Women’s Health, Jan en de Elle-titels. Anema krijgt de Condé Nast-licentietitels Vogue en Glamour en de businessunit Designer Vintage in haar pakket. 

Eefke Hendrix is dertien jaar werkzaam bij Hearst Netherlands, momenteel als salesmanager Women Brands. Hante Anema werkt al elf jaar bij voormalig G+J Media Nederland waar zij recentelijk de functie brandmanager Vogue bekleedde. 

Luc van Os, CEO Hearst Netherlands: ‘Ik wens Eefke en Hante alle succes in hun nieuwe functies en ben blij dat deze twee nieuwe Publishers voortkomen uit de eigen gelederen.’ 

'Samen sterke merken uitbouwen'

Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women Brands: ‘Ik kijk ernaar uit om samen met Eefke en Hante het sterke vrouwenportfolio van Hearst Netherlands te gaan runnen. Beiden hebben veel ervaring in de branche en bezitten de unieke combinatie van uitstekende commerciële kwaliteiten en een goed gevoel voor en kennis van de redactionele kant van het vak. Ik heb er alle vertrouwen in dat we samen deze sterke merken verder kunnen uitbouwen en naar een hoger plan kunnen brengen.’ 

Hearst, gevestigd in Amsterdam, geeft de merken Elle, Elle Decoration, Elle Eten, Harper’s Bazaar, Esquire, Cosmopolitan, Men’s Health, Women’s Health en Quote uit, die het naar de markt brengt via mobiel, desktop en ook via het printkanaal. Sinds december 2017 vallen ook de titels Vogue, Glamour, Jan, National Geographic en Quest onder Hearst Netherlands. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken