Hein van der Wielen leidt Digital Partnerships GroupM

Hein van der Wielen leidt Digital Partnerships GroupM
  • Media
  • 20 mrt 2018 @ 13:11
  • 36150 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalMediabureauStrategieOnline advertising

GroupM investeert in een nieuw Digital Partnerships Team van negen digitale en dataspecialisten en benoemt Hein van der Wielen als de leider van dit team. Hij stond ooit aan de wieg van Blue Mango.

Deze specialisten met een bewezen trackrecord zijn afkomstig vanuit de teams in Amsterdam, Eindhoven en Sittard, en vormen samen een nieuw multidisciplinair team op het vlak van data, supply en demand. Het Digital Partnerships Team werkt in nauwe samenwerking met GroupM Trading aan de uitrol van nieuwe waardevolle proposities en voortdurende optimalisatie van mediawaarde en data deals.

Hein van der Wielen is benoemd tot Head of Digital Partnerships en rapporteert direct aan Eric Kramer, CEO GroupM en Country Manager WPP. Van der Wielen was een van de zeven online-specialisten die in 2006 Blue Mango startten, wat sindsdien is uitgegroeid tot Greenhouse Group (thans onder leiding van CEO Marion Koopman). De laatste jaren richtte Van der Wielen zich op de integratie van de digitale media buying activiteiten tussen Greenhouse Group, Bannerconnect en GroupM Trading.

Prijs versus yieldmanagement

Van der Wielen: 'Tijdens pitches focussen klanten zich veelal louter op prijs terwijl binnen uitgevers yieldmanagement een steeds prominentere rol krijgt. In het programmatic tijdperk waarin we nu leven wordt daarbij te veel geleund op de technologie alleen. Vaak wordt daarbij uit het oog verloren dat juist in de samenwerking extra waarde gevonden kan worden. Door specialisten vanuit de klant, bureau maar ook dataproviders en publishers écht te betrekken ontstaan nieuwe manieren van optimalisatie en zelfs nieuwe transparante vormen van media-inkoop.'

Kramer: 'Het eerste grote succes van dit team is de creatie van de GroupM Trusted MarketPlace: een nieuwe manier van programmatic inkoop die de zeer on-transparante programmatic supply chain volledig beheersbaar en gegarandeerd 100% transparant en controleerbaar maakt. Hier profiteren zowel adverteerders als de kwalitatieve lokale publishers van. GroupM realiseert hiermee effectievere campagnes terwijl lokale publishers de kwalitatieve content kunnen blijven maken waarbij onze adverteerders goed zichtbaar zijn en vrij van fraude en verborgen kosten kunnen adverteren.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken