Jeroen Cnossen uitgever van Vakbladen.com

Jeroen Cnossen uitgever van Vakbladen.com
  • Media
  • 22 mrt 2018 @ 11:47
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • UitgeefstrategieUitgeversPersonaliaZakelijk

Vakbladen.com heeft Jeroen Cnossen per 1 april 2018 benoemd als uitgever en lid van de directie. Hij heeft ruime ervaring in de mediabranche.

De afgelopen tien jaar hielp Cnossen als zelfstandig mediaconsultant tal van mediabedrijven bij de transitie naar crossmediale bedrijven, met bijbehorende nieuwe businessmodellen. Hij werkte daarbij zowel voor B2B- als B2C-bedrijven. Daarvoor was hij onder andere uitgever van De Twentsche Courant Tubantia en het AD. 

Vakbladen.com is een jonge uitgeeforganisatie van mediaondernemer Rik Stuivenberg, die met zijn bedrijven werkt aan een nieuwe mediagroep waartoe zowel uitgeefdiensten als uitgeefactiviteiten behoren. Begin 2016 startte Vakbladen.com met de overname van acht tijdschriften van Eisma Business Media, waaronder het Foodcluster.

Inmiddels maken de uitgeverijen Beta Publishers, Nijgh Periodieken, It’s Amazing Business Communication, Uitgeverij Lakerveld en Archer Media deel uit van de uitgeefgroep. Via meer dan 40 bekende sterke merken, waarvan het merendeel marktleider is, bereikt de groep ruim 200.000 professionals met hoogwaardige vakinformatie in print, online, social media en sinds kort een eigen tv-kanaal (CoiffureTV.nl). 

Nieuwe uitgeefmodellen

Als uitgever zal Cnossen verantwoordelijk worden voor de exploitatie van een groot aantal merken. Daarbij zal hij zich nadrukkelijk bezighouden met het stroomlijnen van de organisatie, zodat synergievoordelen beter benut kunnen worden, maar ook sneller nieuwe uitgeefmodellen ontwikkeld en geïmplementeerd kunnen worden.

Rik Stuivenberg: 'Met de benoeming van Jeroen gaan we een nieuwe fase in met onze uitgeeforganisatie. De uitgeverijen die in 2017 zijn overgenomen, zijn de afgelopen maanden onder leiding van Gerbert Tiecken geïntegreerd in de nieuwe uitgeeforganisatie. Jeroen zal nu met onze mensen verder gaan bouwen aan één moderne uitgeverij waarmee we professionals op vele gebieden zullen voorzien van relevante vakinformatie, aangeboden in verschillende vormen en via verschillende kanalen.’ Jeroen neemt de clusters Woonvakbladen en Beauty voor zijn rekening. Zijn collega-uitgever Roeland Dobbelaer blijft zich richten op de clusters Techniek, Chemie & Life Sciences en Food.'

Cnossen geeft voor zijn nieuwe functie zijn bestaan als zelfstandige op. Hij verklaart zijn overstap: 'De ambitie van Vakbladen.com ligt geheel in lijn met mijn visie op uitgeven. Ik geloof in mediaproducten die unieke content bieden en daarom relevant zijn voor specifieke doelgroepen. Deze content moet je aanbieden via alle kanalen die de afnemer gebruikt. Daar gaan we binnen Vakbladen.com verder mee, zodat er ook voor partners verschillende nieuwe mogelijkheden om hun doelgroepen te bereiken ontstaan. Met een groot aantal van onze mediamerken, waarvan de content voor veel professionals ‘need-to-know’ is, kunnen we de ambities waar maken. Daar wil ik de komende jaren graag een voortrekkersrol in nemen.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken