Linda Boks commercieel directeur van Hearst
- Media
- 28 mrt 2018 @ 21:51
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaMediabureauTijdschriftenUitgeversZakelijkStrategie
- 28 mrt 2018 @ 21:51
- Redactie Media
Linda Boks volgt Rachel Gomez Y Maseland op als commercieel directeur bij Hearst Netherlands. Voorheen was zij media-consultant en lange tijd CEO van mediabureau Zenith Optimedia.
Boks wordt verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van Hearst, waaronder ook de multimedia brands Cosmopolitan, Elle, ELLE Decoration, ELLE Eten, Glamour, Harper’s Bazaar, Jan, Vogue, Women’s Health, Esquire, National Geographic, Men’s Health, Quest en Quote vallen.
Routinier Boks heeft ruim 25 jaar ervaring in media. Het afgelopen jaar heeft zij verschillende consultancyopdrachten uitgevoerd. Daarvoor werkte ze bij ZenithOptimedia, waar zij startte als tijdschriftenplanner met een grote voorliefde voor de glossy's en uiteindelijk is doorgegroeid tot CEO (2005-2016). Daarnaast is Linda een actieve belangenbehartiger in de branche, met verschillende jury- en bestuursfuncties waaronder Effies, Mercurs, AMMA, Vea, PMA, MWG. Linda is sinds 2016 als bestuurslid betrokken bij het Genootschap voor Reclame (GVR).
Linda Boks: 'Hearst is het huis van alle toonaangevende glossymediamerken. Om met de commerciële belangen van deze merken aan de slag te gaan, vind ik echt fantastisch. ‘The World of Glossies’ was ooit mijn afstudeeronderwerp, nu is het mijn werkomgeving. Dat is toch geweldig.'
Het in Amsterdam gevestigde Hearst Netherlands is uitgever van mediatitels als Cosmopolitan, Elle, Esquire, FiscAlert, Harper’s Bazaar, Men’s Health en Quote. Sinds december 2017 behoren ook de titels Vogue, Glamour, Jan, National Geographic en Quest tot het portfolio van Hearst Netherlands.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing