Linda Boks commercieel directeur van Hearst

Linda Boks commercieel directeur van Hearst
  • Media
  • 28 mrt 2018 @ 21:51
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaMediabureauTijdschriftenUitgeversZakelijkStrategie

Linda Boks volgt Rachel Gomez Y Maseland op als commercieel directeur bij Hearst Netherlands. Voorheen was zij media-consultant en lange tijd CEO van mediabureau Zenith Optimedia.

Boks wordt verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van Hearst, waaronder ook de multimedia brands Cosmopolitan, Elle, ELLE Decoration, ELLE Eten, Glamour, Harper’s Bazaar, Jan, Vogue, Women’s Health, Esquire, National Geographic, Men’s Health, Quest en Quote vallen. 

Routinier Boks heeft ruim 25 jaar ervaring in media. Het afgelopen jaar heeft zij verschillende consultancyopdrachten uitgevoerd. Daarvoor werkte ze bij ZenithOptimedia, waar zij startte als tijdschriftenplanner met een grote voorliefde voor de glossy's en uiteindelijk is doorgegroeid tot CEO (2005-2016). Daarnaast is Linda een actieve belangenbehartiger in de branche, met verschillende jury- en bestuursfuncties waaronder Effies, Mercurs, AMMA, Vea, PMA, MWG. Linda is sinds 2016 als bestuurslid betrokken bij het Genootschap voor Reclame (GVR). 

Linda Boks: 'Hearst is het huis van alle toonaangevende glossymediamerken. Om met de commerciële belangen van deze merken aan de slag te gaan, vind ik echt fantastisch. ‘The World of Glossies’ was ooit mijn afstudeeronderwerp, nu is het mijn werkomgeving. Dat is toch geweldig.'

Het in Amsterdam gevestigde Hearst Netherlands is uitgever van mediatitels als Cosmopolitan, Elle, Esquire, FiscAlert, Harper’s Bazaar, Men’s Health en Quote. Sinds december 2017 behoren ook de titels Vogue, Glamour, Jan, National Geographic en Quest tot het portfolio van Hearst Netherlands. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken