Nieuwe naam moet reputatie Eci verbeteren

Nieuwe naam moet reputatie Eci verbeteren
  • Media
  • 1 mrt 2018 @ 15:10
  • 16053 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Uitgevers

Per vandaag gaat Eci verder als BookSpot. Directe aanleiding voor de naamsverandering is het taaie oude imago. De naam BookSpot moet leiden tot reputatieverbetering.

Tot nu toe heeft Eci te weinig voortgang geboekt met het bereiken van de doelstelling: dé boekenautoriteit van Nederland en Vlaanderen worden, zowel on- als offline. Overnames van, en samenwerking met andere partijen om dit te realiseren liggen in het verschiet. Auteurs Susan Smit en Arthur Japin zijn per heden ambassadeur voor BookSpot. Zij zullen het gezicht van BookSpot zijn in Nederland. In België zijn gesprekken hierover gaande met Vlaamse auteurs.

Ambities

Boudewijn Poelmann, ceo Novamedia, de organisatie achter BookSpot: ‘Deze nieuwe naam is de afronding van de eerste fase van de nieuwe plannen. Eci heeft momenteel 200.000 klanten en wordt daarnaast nog altijd gekoesterd door bijna 100.000 leden. Maar de organisatie werd gehinderd door de nadelen van de naam: Eci wordt nog veelvuldig geassocieerd met hoe het vroeger was. Er is regelmatig onderzoek gedaan naar de reputatieverbetering van Eci. Die ging te langzaam, en uiteindelijk viel het oordeel uit ten faveure van een nieuwe naam. Er gaat nog veel veranderen, we barsten van de ambitie om lezen zo aantrekkelijk mogelijk te maken.’

Volgens Poelmann zijn de volgende zaken verbeterd: makkelijk kiezen en 20% korting voor leden en trouwe klanten, klanten kunnen nu boeken kopen zonder verplichtingen, bezorging binnen 24 uur, betaalgemak is van deze tijd en leden en vaste klanten krijgen 20% korting. ‘BookSpot zal zich verder specialiseren in advies en inspiratie. Verbeteringen die binnenkort zullen volgen, zijn onder meer een betere beleving per genre, personalisatie van leesvoorkeuren en een verdere assortimentsuitbreiding van 730.000 titels naar 2 miljoen.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken