Ronald ter Voert verruilt Emerce voor Ex Machina
- Media
- 23 mrt 2018 @ 09:38
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaPersonaliaMediastrategieInnovatie
- 23 mrt 2018 @ 09:38
- Redactie Media
Ronald ter Voert, redactiechef van Emerce, start per 1 april als VP Business Development & Marketing bij Ex Machina. Het Amsterdamse techbedrijf is wereldwijd actief op het gebied van multiscreen-strategieën tot interactieve concepten en toepassingen op het snijvlak van mobiel, online en tv.
Ter Voert (45), momenteel nog chef redactie bij Emerce, zal zich onder meer toeleggen op het bedenken, realiseren en vermarkten van nieuwe interactieve mediaconcepten en toepassingen op het snijvlak van mobile, online en tv. Voor zowel merken, broadcasters als andere content creators. Tevens wordt hij verantwoordelijk voor de marketing van het bedrijf dat vooral buiten Nederland actief is. Met klanten als RTL, Red Bull, FremantleMedia, ITV, Sony Pictures Television, Twitch, WinView en NBC.
'Ik ken Ex Machina al jaren als een gerenommeerd techbedrijf dat zich graag in de frontlinie van digital en innovatie begeeft, zowel op technologisch als strategisch vlak', zegt Ter Voert. 'Van multiscreen strategieën voor broadcasters tot interactieve tools voor partijen als Twitch en Facebook Live. Voor klanten in Europa, Australië, Zuid-Amerika tot de Verenigde Staten. Een van de nieuwe gebieden waar ik veel van verwacht is shoppable media, waarbij je als consument over tal van media heen op een laagdrempelige inspirerende en eenvoudige manier producten kunt kopen met je mobiel. En dan met name de video-variant ervan. Daar is internationaal reeds veel vraag naar en Ex Machina heeft de ambitie in deze markt een vooraanstaande speler te worden.'
Ter Voert blijft adviseur bij Emerce
Jeroen Elfferich, CEO van Ex Machina: 'We zijn zeer verheugd dat Ronald ons team komt versterken. Door zijn brede kennis, ervaring en netwerk binnen de internationale en nationale media-, marketing- en e-commerce-business kunnen we het bedrijf weer een stap verder brengen. En verwachten we Ex Machina nog beter op de kaart te kunnen zetten bij voor ons belangrijke marktpartijen en stakeholders.'
Gijs Vroom, uitgever en managing director van Emerce: 'Natuurlijk is het jammer dat Ronald ons na zeven jaar gaat verlaten, want in zijn functie als chef redactie heeft hij veel voor Emerce betekend. Ik kan dan ook niet anders dan hem veel succes wensen met zijn nieuwe rol en te bedanken voor wat hij voor ons heeft gedaan. Hij blijft gelukkig nog aan Emerce verbonden als adviseur.'
Ex Machina is in 2001 opgericht door Frank van Oirschot en Jeroen Elfferich en bestaat vandaag de dag uit zo’n 50 medewerkers verdeeld over vier vestigingen in Rotterdam, Montreal, Krakau en het hoofdkantoor in Amsterdam.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing