Adformatie nieuwe stijl: yes, we can?
- Media
- 6 apr 2018 @ 10:04
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - TijdschriftenCrossmedia
- 6 apr 2018 @ 10:04
- Sjaak Hoogkamer
De nieuwe Adformatie is op 5 april ten doop gehouden. De titels Tijdschrift voor Marketing en Communicatie zijn opgegaan in de nieuwe formule.
Verandering was voor het Adformatie-team de trigger en Obama de inspiratiebron. Change? Yes, we can. Volgens content director Adformatie, Susanne van Nierop, is verandering de rode draad in het vak en dat moest leidend zijn bij de nieuwe formule en aanpak. ‘Het vak verandert. Grenzen vervagen, disciplines raken vervlochten. Wat je doet als merk wordt meer dan ooit opgepikt, bejubeld en bekritiseerd,’ zei ze bij de presentatie van de nieuwe boreling in het pop up restaurant Baut in Amsterdam ten overstaan van 250, met name reclame- en mediakopstukken. Overigens een tikje tamme en langdradige presentatie waar je eerder – voor de verandering - een flitsende show had verwacht. Maar dat geheel terzijde.
Maandblad
Adformatie is voortaan een maandblad in de gedachte dat online leidend is. ‘We starten een all channel platform. We publiceren digital first en maandelijks bundelen we de beste verhalen in het tijdschrift,’ aldus van Nierop. Volgens uitgever Willem Sijthoff werd het hoog tijd voor een bundeling van de drie titels: ‘Te veel versnippering, te veel deadlines.’
Valkuil
De nieuwe Adformatie schept grote verwachtingen. Vooralsnog zijn kosten noch moeite gespaard. Bureau KesselsKramer tekende voor het logo, campagne en huisstijl en bureau Resoluut voor het online concept en design. Het magazine, ook wel gekscherend een vakglossy genoemd, want ontworpen door het prestigieuze Studio Room (waar ook de Linda vandaan komt), stelt zichzelf ten doel om evenwichtig te berichten over marketing, media, creatie en communicatie. ‘Ga er maar aan staan’, was de algemene mening van de aanwezigen. Het streven is een grote uitdaging en belofte, zeker met de gehandhaafde en overkoepelende titel Adformatie die van oudsher wordt geassocieerd met reclame. De valkuil kan bovendien zijn dat steeds van alle disciplines in het vak slechts een deel wordt belicht en het grote plaatje diffuus blijft. Op de cover van issue #1 staat stoer Unbox the change. De wil is er zeker, nu nog kijken of het in de praktijk ook zo uitpakt.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing