Gerard Ekdom van NPO naar Talpa

Gerard Ekdom van NPO naar Talpa
  • Media
  • 4 apr 2018 @ 11:56
  • 31986 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioPersonaliaMakers

Talpa blijft actief op de transfermarkt. Gerard Ekdom, boegbeeld van NPO Radio 2 en eerder 3FM, verhuist vanaf september met zijn ochtendshow naar Radio 10.

Ekdom weet al decennialang veel luisteraars aan zich te binden, eerst bij 3FM en de laatste jaren op NPO Radio 2. Daarnaast is hij bekend van zijn werk voor televisie en online.

De afgelopen 20 jaar heeft Gerard Ekdom zich bewezen als presentator, maar hij wil zich daarnaast ook ontwikkelen als ondernemer. Bij de publieke omroep liggen er op dat gebied geen kansen, met name vanwege de wettelijke beperkingen die daar gelden. Voor Ekdom is een combinatie van presenteren en ondernemen cruciaal voor zijn creatieve ontwikkeling in de komende jaren. 

Gerard Ekdom kijkt zowel dankbaar terug als enthousiast vooruit. Hij zegt: 'Ik heb het geweldig gehad bij de publieke omroep, maar ik ben toe aan nieuwe uitdagingen. Ik kijk uit naar een ochtendprogramma op Radio 10, de zender die alles in zich heeft om nog verder te groeien. Daarnaast krijg ik bij Talpa Network de kans om mijn creativiteit in andersoortige producties tot leven te brengen.'

Algemeen directeur Menno Koningsberger van Talpa Radio: 'Gerard is al heel lang een van de beste radiomakers van het land en tegelijk een ultieme muziekliefhebber en -kenner. Hij is de perfecte man om met zijn energie, creativiteit en humor de groei van Radio 10 verder te begeleiden.'

Radio 10 bestaat vandaag 30 jaar. De zender staat voor liefde voor muziek, feel good, toegankelijkheid, humor én de grootste hits aller tijden. Het nieuwe ochtendprogramma van Gerard Ekdom past in de strategie van Radio 10 om de komende jaren een groter publiek te bereiken.

Talpa Radio vormt met 538, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica en Juke het grootste muziek entertainment bedrijf van Nederland. Vanuit de gezamenlijke missie ‘het leven verrijken met de magie van onze sound’ zijn de merken wekelijks in contact met meer dan 7 miljoen Nederlanders via FM, DAB+, kabel, online, apps, social en events. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken