NU.nl draait opheffen van Nujij terug

NU.nl draait opheffen van Nujij terug
  • Media
  • 20 apr 2018 @ 10:10
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • NieuwsmediaCommunityJournalistiekMedia

Reaguurders, verzamelt allen! Vanaf volgende week is het weer mogelijk om te reageren onder artikelen van NU.nl. Met het nieuwe NUjij kunnen lezers discussiëren en meepraten over het nieuws, in contact komen met de redactie en individuele journalisten.

Anderhalf jaar geleden stopte NU.nl met het reactieplatform, dat geregeld kritiek kreg vanwege de beledigende en soms juridisch aanvechtbare reacties van 'reaguurders'. Wel bleef de mogelijkheid bestaan om tips, foto’s en video’s in te sturen.

NU.nl komt terug op dit besluit, omdat bezoekers bleven vragen om een mogelijkheid tot discussie en er een manier gevonden is om reacties mogelijk te maken die past bij NU.nl en iets toevoegt voor onze lezers. De nieuwssite doet dit met Talk, software van The Coral Project, een samenwerking tussen onder meer The Washington Post en The New York Times. 

'Onze bezoekers hebben deze mogelijkheid erg gemist', vertelt Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. 'Ook de redactie van NU.nl staat graag in contact met onze bezoekers. Dankzij de software van The Coral Project kunnen we NUjij beter terugbrengen, met meer oog op inhoudelijke bijdrages.'

Zo kan de redactie van NU.nl bezoekers eenvoudig specifieke vragen stellen en is het mogelijk - deels automatisch - ongewenste reacties te verwijderen. Vanaf vandaag kunnen lezers op een aantal geselecteerde artikelen reageren en uiterlijk 1 mei zal dit beschikbaar zijn voor alle artikelen.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken