[Video] Persgroep positief over digitale transformatie

[Video] Persgroep positief over digitale transformatie
  • Media
  • 19 apr 2018 @ 00:33
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekNieuwsmediaDagbladenUitgevers

De Persgroep heeft het jaar 2017 financieel goed afgesloten met een bescheiden winst. In een video-interview zegt topman Christian van Thillo vooral tevreden te zijn over de digitale transformatie van zijn mediabedrijf.

De bedrijfsopbrengsten van De Persgroep, actief in Nederland, België en Denemarken, bleven stabiel op ruim 1,45 miljard euro, zo blijkt uit het jaarverslag van et mediabedrijf. De bedrijfswinst voor afschrijvingen (EBITDA) bedroeg 216 miljoen euro, de netto courante winst 109 miljoen euro. Met 21 miljoen euro had de groep einde verslagjaar nauwelijks netto financiële schuld op de balans. 

Aankoop van Medialaan

De Persgroep zette eind 2017 in België een belangrijke strategische stap met de 100% verwerving van audiovisueel bedrijf Medialaan (televisie, radio, mobile, internet). Samen met de uitgeefactiviteiten (De Persgroep Publishing) van de groep wordt aan een geïntegreerd multimediabedrijf gebouwd dat alle troeven heeft om online en offline leidend te zijn in de consumenten- en advertentiemarkt. De convergentie van alle mediavormen op het internet speelt hierin een essentiële rol.

Digitalisering van nieuwsmedia

Daarnaast werden in de drie landen grote sprongen vooruit gemaakt in de digitale transformatie, zegt CEO Christian Van Thillo: ‘Onze groep investeert volop in de digitale platformen van haar nieuwsmedia. De behoefte aan kwalitatieve, betrouwbare online journalistiek neemt elke dag toe en alsmaar meer mensen zijn ook bereid om ervoor te betalen. Onze groep telt intussen bijna 300.000 digitale abonnees en dat aantal blijft stijgen. Onze inspanningen op dat vlak beginnen echt te lonen.’

De Persgroep investeerde tevens in nieuwe videoplatformen en online video-content, gemaakt voor mobiel gebruik. Van Thillo: 'Er worden dit jaar nog mooie innovaties gelanceerd die de verdere groei zullen ondersteunen. 2018 is beloftevol gestart en er werden mooie resultaten geboekt, maar de absolute prioriteit blijft de verdere transformatie van de groep.'

Het volledige jaarverslag 2017, inclusief video-interview met CEO Christian Van Thillo en CFO Piet Vroman, is online te raadplegen op depersgroep.jaarrapport.eu



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken