Renault Kadjar hoofdrol in campagne met Star Wars

Renault Kadjar hoofdrol in campagne met Star Wars
  • Media
  • 12 apr 2018 @ 13:03
  • 15722 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Bioscoop

Renault werkt samen met Solo: A Star Wars Story om klanten een speciale ervaring te bieden voorafgaande aan de lancering van de nieuwe Star Wars-film.

De nieuwe aflevering van Star Wars is vanaf 23 mei 2018 in de Nederlandse bioscopen te zien. Van april tot en met eind juni nodigt Renault consumenten uit om ‘de ‘alternative road’ te nemen’ via een Europese campagne – ontworpen en geproduceerd in samenwerking met Lucasfilm, Disney en Publicis Conseil. De samenwerkingscampagne wordt in 25 Europese landen uitgerold.

Exclusief

Vanaf 9 april 2018 biedt Renault iedereen de kans deel uit te maken van het avontuur van Han Solo en Lando bij een geselecteerd aantal dealervestigingen. Bezoekers worden uitgenodigd om een exclusieve scène te bekijken uit de film, zeven weken voor de officiële première. Om het nog spannender te maken, wordt de preview tot leven gebracht met behulp van virtual reality (VR).

Shazam

Renault is ook een partnerschap aangegaan met Shazam om mensen het avontuur van Renault en de film te laten ervaren. Deelnemen kan vanaf begin mei en is eenvoudig: mensen hoeven alleen de Shazam-app te gebruiken om de advertentie van een van de Renault-dealers en de film te scannen. Deze activering lanceert een video waarin de gebruiker de Renault Kadjar kan ontdekken en waarbij elk aspect van het voertuig wordt uitgelicht alsof het voor je eigen ogen gebeurt dankzij augmented reality. Gebruikers kunnen vervolgens doorklikken om meer te weten te komen over de verschillende functies van de auto.

Tv-reclame

De augmented reality-ervaring is slechts één onderdeel van de campagne, die ook een spectaculaire tv-reclame met Chewbacca en de Renault Kadjar in de hoofdrol bevat. Renault werkte hiervoor samen met het toonaangevende bedrijf Industrial Light & Magic – dat bekendstaat om zijn visuele effecten in de Star Wars-films – om ‘special effects’ in de tv-reclame te creëren.

Tot slot is de partnership tussen Renault en de film ook zichtbaar in de showrooms van de dealers, Daarnaast zal de campagne niet alleen via tv en de landelijke media worden gecommuniceerd, maar ook via digitale platforms. De inhoud is ontwikkeld met de klant als uitgangspunt en biedt een op maat gemaakte ervaring voor elke doelgroep.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken