Stone Twins ontwerpt outdoor-campagne Museum Quarter

Stone Twins ontwerpt outdoor-campagne Museum Quarter
  • Media
  • 3 apr 2018 @ 09:39
  • 36703 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OutdoorBrandingMerkenReclame

‘Stop, Look, Listen, Think.’ Met deze outdoor-campagne op reusachtige steigerdoeken roept de ondernemersvereniging van het Amsterdamse Museumkwartier mensen op zich weer te verbinden met hun fysieke omgeving in plaats van hun mobieltje.

Voorbijgangers worden deze week geconfronteerd met een mega-XL billboard in hartje Amsterdam met de tekst 'Stop, Look, Listen, Think.' Ook MT-redacteur Jeroen Mirck viel het al op tijdens de Paasdagen. Het gigantische billboard hangt op een van de drukste kruispunten van Amsterdam-Zuid: Van Baerlestraat/Willemsparkweg.

De oproep werd ontwikkeld door The Stone Twins. Het is een oproep aan het publiek om de telefoon weg te leggen en je te verbinden met de fysieke wereld om je heen. Er is immers zoveel te zien, maar we zien het vaak niet meer.

Declan Stone van The Stone Twins: 'Wij hebben een iconische verkeersveiligheidsslogan "Stop, Look, Listen" hergebruikt, om mensen wakker te schudden én hun gedrag te veranderen. Een tijdige uitdaging en een tegengeluid.'

Qua ontwerp verwijst de sierlijke typografie naar de befaamde Art Nouveau-architectuur van de nabijgelegen Jan Luijkenstraat.

Het Amsterdamse Museumkwartier is rijk aan kunst, cultuur, fashion en design. Deze uiting past bij de campagne ‘Enrich Yourself', waarbij de ondernemersvereniging bezoekers uitnodigt om net iets extra’s in de buurt te ontdekken. Van de winkels in de P.C. Hooftstraat en de Van Baerlestraat tot de culturele iconen Stedelijk Museum, Van Gogh Museum, Rijksmuseum en Concertgebouw.

De installatie van maar liefst 1.144 vierkante meter is het resultaat van een samenwerking tussen Museum Quarter Amsterdam, The Stone Twins en BlowUp Media.

Credits

Klant: BIZ Museum Quarter

Creatie: The Stone Twins

Account: The Brand Department

Fotografie: Jeroen Hofman



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken