Viacom Benelux trekt meer volwassen kijkers

Viacom Benelux trekt meer volwassen kijkers
  • Media
  • 10 apr 2018 @ 13:49
  • 24241 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • KijkcijfersTelevisieContentMedia

Viacom Benelux ziet opnieuw zijn marktaandeel in maart met 16% stijgen onder volwassenen bij de merken Comedy Central, MTV en Spike. Alle drie de zenders laten een forse groei in maart zien ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.

MTV groeit het meest met 19%, gevolgd door een groei van 16% voor Comedy Central en 14% voor Spike. De best bekeken shows in maart voor MTV zijn Catfish, Ridiculousness (foto) en Teen Mom. Op Comedy Central zijn de series Modern Family en Friends nog altijd populair.

Nieuwkomer in de top-3 best bekeken programma’s van Comedy Central is de remake van de hilarische klassieker Takeshi’s Castle. Op Spike zijn de shows The Island with Bear Grylls, Ink Master en Ghost Adventures het best bekeken. 

Nick Jr., het merk voor de allerjongsten, blijft nog altijd hét pre-school kanaal van Nederland. Nickelodeon, de zender voor kinderen van 6-12 jaar, wordt goed bekeken op televisie en online met de uitzending van de Kids’ Choice Awards 2018 en de herlancering van Het Huis Anubis. Het aantal streams via de website en app van Nickelodeon verdriedubbelde bijna ten opzichte van maart vorig jaar. 

Viacom International Media Networks is één van de grootste internationale mediabedrijven ter wereld. Viacom creëert voor haar wereldwijde merkenportfolio entertainment voor fans waaronder televisieshows, games en apps. Naast internationale shows brengt Viacom Benelux lokaal geproduceerde shows voor televisie en web. De zenderportfolio van Viacom Benelux bestaat uit het Youth & Entertainment-merk MTV, de Comedy & Entertainment-merken Comedy Central en Spike en de Kids & Family-merken Nickelodeon en Nick Jr. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken