Volvo tovert Amsterdam om tot rijdende showroom

Volvo tovert Amsterdam om tot rijdende showroom
  • Media
  • 25 apr 2018 @ 00:34
  • 38113 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalCampagnesOutdoorActivatie

Interessante inzet van Digital Out Of Home: voor de promotie van de nieuwe Volvo XC40 werkten Kinetic, Mindshare en Grey Amsterdam samen met BlowUp Media en JCDecaux. De campagne vond plaats rondom het Museumplein in Amsterdam.

De Volvo XC40 is bekroond met de prestigieuze Europese titel Auto van het Jaar 2018. Dit nieuwe model is een compacte, innovatieve en wendbare SUV: perfect geschikt voor de drukke, stadse omgeving. Medio april werd de binnenstad van Amsterdam daarom omgetoverd tot een ware rijdende showroom. Volvo nodigde de doelgroep uit om direct in te stappen om een proefrit te maken.

De proefrit begon bij vier digitale abri’s van het Metropole netwerk van JCDecaux. De vier displays gaven door middel van een GPS-systeem de live-locatie van acht Volvo XC40’s weer. De auto’s reden op een vaste route rond het Museumplein. Voorbijgangers konden hier zien waar de auto’s zich bevonden en meteen instappen om ze uit te proberen. In elke auto was een ervaren chauffeur aanwezig die de bezoekers alles kon vertellen over de auto van het jaar. Tijd is kostbaar voor de urban rijder, dus deze nieuwe manier van proefrijden maakt het hen zo makkelijk mogelijk.

Awareness via steigerdoek

Om op een mooie en impactvolle manier awareness te creëren voor het nieuwe model is er op de Van Baerlestraat in Amsterdam een dubbel steigerdoek opgehangen in samenwerking met blowUP Media. Het steigerdoek is zichtbaar op twee straathoeken en is met 1.036 m² niet te missen op dit iconische punt in Amsterdam.

De combinatie van de impact van het steigerdoek en de technologie achter de abri’s maakt deze campagne uniek in zijn soort. Door een digitale activatie voor een real-live proefrit in te zetten op het punt waar de awareness het hoogst is, kunnen voorbijgangers het nieuwe model maximaal ervaren.

Volvo’s pop-up Testdrive

Annette Menheere, Head of Account bij Grey Amsterdam: 'De Volvo XC40 is zowel qua design als features een absolute aanvulling op het car portfolio van Volvo. De auto heeft een urban uitstraling en is gericht op de iets jongere doelgroep. Zo is het idee geboren om de stad als playground  te gebruiken. “Volvo’s pop-up Testdrive” is een passende, originele manier om instant zelf kennis te maken met dit nieuwe model! Geweldig leuk dat we dit met alle betrokkenen mogelijk hebben kunnen maken.'

Joyce Schellevis, Communications Manager bij Volvo: 'De doelgroep van de Volvo XC40 heeft een druk bestaan en tijd is een kostbaar bezit. Daarom organiseerden we een Urban testdrive in het hart van onze hoofdstad en brachten we de XC40 naar de mensen toe. Om de actie visuele kracht bij te zetten plaatsten we tevens twee enorme steigerdoeken. Door dit te combineren met strategisch ingezette Abri’s met GPS verbinding leek de rijdende showroom van XC40’s overal te zijn.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken