BNNVARA gaat tv-makers werven in een knalrode bus

BNNVARA gaat tv-makers werven in een knalrode bus
  • Media
  • 29 mei 2018 @ 08:09
  • 21783 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • StorytellingActivatieTelevisieCampagnesSocial media

Hoe zet je de BNNVARA Academy zo goed mogelijk in de schijnwerpers? Met die opdracht ging reclamebureau Natwerk aan de slag voor de populaire fusie-omroep. Het resultaat: een felkleurige rode bus.

De BNNVARA Academy is het opleidingstraject van de omroep en bestaat al een flink aantal jaren. Talloze bekende en minder bekende mensen van voor én achter de camera zagen daar voor het eerst het filmlicht, waaronder Filemon Wesselink tot Geraldine Kemper. De Academy leidt mensen op tot onder meer presentator, regisseur, radio-dj of camera- en geluidsman/vrouw. Op 9 juni is de Talent Day, waarop een grote selectie dromers (en doeners) kan laten zien wat ze in huis hebben.

De Snelste Route

De Academy is de snelste route is naar een carrière in de media. Vanuit dat inzicht ontwikkelde Natwerk een campagneconcept rondom het thema snelheid. In de vormgeving is dit terug te vinden in de gaffertape-stijl van de verschillende uitingen en het gebruik van Insta-stories in plaats van traditionele film. Verder zijn er printadvertenties, rtv-spots en online films gemaakt. 

In de spots zijn verschillende bekende gezichten van BNNVARA te zien die je meenemen naar hun werkplek. Op deze manier krijg je het gevoel dat ‘het maken’ echt binnen handbereik is. 

'Om het thema snelheid nog extra te benadrukken hebben we naast alle andere campagnemiddelen ook een bus gebouwd waarin je in no-time auditie kunt doen door een filmpje van jezelf te maken', vertelt Frank de Ruwe, partner van Natwerk. 'Dat kan op verschillende plekken, want de bus rijdt gedurende het hele jaar door het land en stopt bij universiteiten, festivals en studentenverenigingen. Instappen is opstappen dus!'  

Credits 

Bureau: Natwerk
Productie: Natwerk & BNNVARA
Sound: BNNVARA
Social: BNNVARA
Verantwoordelijk bij klant: Joanne Oldenbeuving




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken