Femmetje de Wind Chief Digital Publishing bij Audax

Femmetje de Wind Chief Digital Publishing bij Audax
  • Media
  • 29 mei 2018 @ 23:37
  • 22772 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaDigitaalJournalistiekPersonaliaUitgevers

Femmetje de Wind aangesteld als Chief Digital Publishing bij Audax. De Wind komt van Wayne Parker Kent waar zij verantwoordelijk was voor het gehele portfolio.

De Wind begon haar loopbaan bij Gijrath Media Groep als Editor in Chief, ze was columnist voor Dagblad De Pers, schreef boeken en ontwikkelde met haar eigen custom publishing bureau Wind Publishing meerdere succesvolle campagnes voor retailers en fabrikanten. Ook het multimediale platform Wendy werd door Wind Publishing ontwikkeld en gelanceerd. Bij Audax wordt De Wind verantwoordelijk voor de online strategie van de titels.  

De Wind: ‘Audax is van oudsher een van de belangrijkste spelers in print media. Zij bereiken met hun mediamerken 2 miljoen mensen per week. Online kunnen de merken beter vertegenwoordigd worden. De komende periode ga ik dan ook voor alle titels uit het portfolio een krachtige digitale strategie ontwikkelen en/of verder uitbouwen. Mijn missie is het om alle titels binnen afzienbare tijd een relevante online presence te geven.’ 

Start Media & Communicatie Cluster

Tevens heeft Audax de clustering van Audax Publishing, Audax Media en Uitgeverij De Vrijbuiter aangekondigd. Het Cluster Media & Communicatie is de multichannel mediatak van Audax: een cross mediale divisie gespecialiseerd in het bereiken van het gezin, onder leiding van Ivo Janssens, lid directieteam Audax Groep. ‘Door de clustering ontstaat een betere beheersbaarheid van de verschillende mediabedrijven, waardoor commerciële kansen over een bredere linie kunnen worden benut,’ aldus Janssens. De komende tijd zullen meerdere nieuwe initiatieven aan het cluster worden toegevoegd. 

Het Cluster Media & Communicatie van Audax is uitgever van onder andere de tijdschriftmerken Vriendin, Weekend, Party, Gloss, Mijn Geheim, Santé, Royalty, CosmoGIRL, GIRLZ en Glossy. Het Cluster Media & Communicatie van Audax, gevestigd in Amsterdam, bereikt met haar merken wekelijks meer dan 2 miljoen mensen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken