Hoda Magazine is terug met Ramadan-special

Hoda Magazine is terug met Ramadan-special
  • Media
  • 20 mei 2018 @ 13:00
  • 17908 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DoelgroepJournalistiekTijdschriftenFood

Hoda Magazine is eenmalig terug in de winkel. Hoda Hamdaoui, hoofdredacteur van het lifestyleblad voor Marokkaans-Nederlandse vrouwen, geeft een eenmalige special uit over de Ramadan, die deze week is begonnen.

Hamdaoui maakte Hoda tussen 2011 en 2016, met als doel meer kleur aan te brengen in de bladenmarkt. Na vijf jaar moest ze tot haar spijt stoppen omdat de titel niet rendabel bleek, zo meldt Villamedia.nl.

Twee jaar later is ze dus voor even terug in de vastenmaand. Met modereportages vol outfits ‘voor als je rechtstreeks van kantoor naar de iftar gaat, direct van studie naar familie of van iftar naar moskee’. Met knutseltips voor kinderen (‘Begin met de Ramadan-feestslinger’) en uiteraard veel recepten. De Marokkaanse keuken met een moderne twitst: Hoda gaat voor veganistisch. ‘Doe je mee, een maandje geen vlees?’

Stiekem richt deze Hoda-special zich ook op een nieuwe doelgroep: die van de niet-moslims. Want die moeten een beetje worden opgevoed. 'Elk jaar stellen bekenden en onbekenden mij dezelfde vragen’, schrijft Hamdaoui in haar redactioneel. ‘De bekendste kent iedereen denk ik wel: “Mag je ook geen slokje water?”. Dit jaar heb ik besloten deze vraag serieus te beantwoorden, zonder al te hard te lachen en nog belangrijker: zonder irritatie. Blijkbaar weet de vrager het serieus niet (meer) en ik vind het dit jaar mijn plicht dit uit te leggen.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken