Jagersvereniging lanceert publieksmagazine Buit
- Media
- 11 mei 2018 @ 09:36
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentPromotieBranded contentMaatschappijTijdschriften
- 11 mei 2018 @ 09:36
- Redactie Media
De jacht is een omstreden onderwerk, maar de Jagersvereniging is natuurlijk een warm pleitbezorger. Dat doen ze nu ook in printvorm met Buit, een nieuw publieksmagazine 'over jagen, natuur en buitenleven'
'In andere Europese landen zijn jacht-gerelateerde bladen overal te koop, maar Nederland bleef tot nog toe verstoken van een dergelijk blad', aldus de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging. Daarom komt deze 114 jaar oude club nu met een publieksblad over de jaagsport. 'Want ook als men zelf niet jaagt, kan men er wel in geïnteresseerd zijn.'
Het eerste nummer bevat onder meer een interview met Heerenveen-voetballer en jager Pelle van Amersfoort en columns van Heel Holland Bakt-jurylid Janny van der Heijden en tv-presentator Jort Kelder. Het blad, getiteld Buit, zal vier maal per jaar verschijnen.
Bijzondere ervaring
Jagen en verbondenheid met de natuur: voor de Jagersvereniging kan het een niet zonder het ander. 'Bij het grote publiek kan hier soms nog wel eens een vraag over zijn', meldt de organisatie. 'Over het eten van wild zijn beiden even enthousiast. Langzaamaan neemt dan ook het draagvlak voor jagen weer toe. Jagen is al lang niet meer een dure hobby alleen toegankelijk voor de elite. Integendeel, de tijden zijn veranderd en met name veel jongeren en ook vrouwen schrijven zich in voor de jachtopleiding. Want ook als er niets geschoten wordt, is jagen een bijzondere ervaring.'
Ook voor mensen die niet direct zelf de behoefte hebben om jager te worden, maar wel van natuur en buitenleven houden, is de jagerswereld interessant, meent de jaagclub. Dat is de reden dat vanaf deze week Buit in de winkels ligt. ‘Wij willen mensen graag de mogelijkheid bieden om via dit nieuwe tijdschrift deze wereld te ontdekken,’ aldus Laurens Hoedemaker, directeur van de Jagersvereniging.
Veelzijdig perspectief
Over jagen, jagers en hun wereld valt veel te vertellen, aldus de Jagersvereniging. Een jager kan het Nederlandse publiek op een heel andere manier naar de natuur leren kijken. Buit doet dat aan de hand van een aantal interessante portretten. Daarnaast bevat het tijdschrift artikelen over onder meer reizen, culinaire onderwerpen, jachthonden, kunst, en natuur dichtbij huis, in de tuin en op de keukentafel.
Buit verschijnt vier maal per jaar (losse nummers kosten 4,99 euro) en is verkrijgbaar op ruim duizend verkooppunten in het land. De 21.000 leden ontvangen Buit als onderdeel van hun lidmaatschap.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing