Jagersvereniging lanceert publieksmagazine Buit

Jagersvereniging lanceert publieksmagazine Buit
  • Media
  • 11 mei 2018 @ 09:36
  • 23442 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentPromotieBranded contentMaatschappijTijdschriften

De jacht is een omstreden onderwerk, maar de Jagersvereniging is natuurlijk een warm pleitbezorger. Dat doen ze nu ook in printvorm met Buit, een nieuw publieksmagazine 'over jagen, natuur en buitenleven'

'In andere Europese landen zijn jacht-gerelateerde bladen overal te koop, maar Nederland bleef tot nog toe verstoken van een dergelijk blad', aldus de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging. Daarom komt deze 114 jaar oude club nu met een publieksblad over de jaagsport. 'Want ook als men zelf niet jaagt, kan men er wel in geïnteresseerd zijn.'

Het eerste nummer bevat onder meer een interview met Heerenveen-voetballer en jager Pelle van Amersfoort en columns van Heel Holland Bakt-jurylid Janny van der Heijden en tv-presentator Jort Kelder. Het blad, getiteld Buit, zal vier maal per jaar verschijnen.

Bijzondere ervaring

Jagen en verbondenheid met de natuur: voor de Jagersvereniging kan het een niet zonder het ander. 'Bij het grote publiek kan hier soms nog wel eens een vraag over zijn', meldt de organisatie. 'Over het eten van wild zijn beiden even enthousiast. Langzaamaan neemt dan ook het draagvlak voor jagen weer toe. Jagen is al lang niet meer een dure hobby alleen toegankelijk voor de elite. Integendeel, de tijden zijn veranderd en met name veel jongeren en ook vrouwen schrijven zich in voor de jachtopleiding. Want ook als er niets geschoten wordt, is jagen een bijzondere ervaring.'

Ook voor mensen die niet direct zelf de behoefte hebben om jager te worden, maar wel van natuur en buitenleven houden, is de jagerswereld interessant, meent de jaagclub. Dat is de reden dat vanaf deze week Buit in de winkels ligt. ‘Wij willen mensen graag de mogelijkheid bieden om via dit nieuwe tijdschrift deze wereld te ontdekken,’ aldus Laurens Hoedemaker, directeur van de Jagersvereniging.

Veelzijdig perspectief

Over jagen, jagers en hun wereld valt veel te vertellen, aldus de Jagersvereniging. Een jager kan het Nederlandse publiek op een heel andere manier naar de natuur leren kijken. Buit doet dat aan de hand van een aantal interessante portretten. Daarnaast bevat het tijdschrift artikelen over onder meer reizen, culinaire onderwerpen, jachthonden, kunst, en natuur dichtbij huis, in de tuin en op de keukentafel.

Buit verschijnt vier maal per jaar (losse nummers kosten 4,99 euro) en is verkrijgbaar op ruim duizend verkooppunten in het land. De 21.000 leden ontvangen Buit als onderdeel van hun lidmaatschap.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken