Landal en Exterion experimenteren met programmatic DOOH-campagne
- Media
- 15 mei 2018 @ 10:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameInnovatieOutdoor
- 15 mei 2018 @ 10:37
- Redactie Media
Digitale outdoor-reclame die inspeelt op het weer of de locatie. Dat biedt Exterion Media bij de programmatic inkoop van DOOH-campagnes. Traffic4U geeft in samenwerking met Rapport, de OOH-divisie van IPG Mediabrands, aan Landal GreenParks de primeur.
Sinds maandag is de campagne te zien op de schermen van Exterion Media op onder meer de NS-stations Delft, Arnhem en Amsterdam. De content is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden.
Het is voor het eerst dat Rapport en Traffic4, een programmatic DOOH-campagne hebben ingekocht bij Exterion Media. De media-exploitant biedt deze manier van adverteren nu aan op digitale NS-schermen en in het eigen winkelcentra-netwerk via Broadsign (SSP) en Platform 161 (DSP).
Van adaptive naar programmatic
Tot nu toe kocht Rapport digital out of home bij Exterion Media altijd adaptive in door op basis van verschillende triggers content te serveren, en nog nooit eerder volledig programmatic via een DSP. Aschwin de Bruijn, Head of Rapport: 'Het voordeel van deze manier van inkopen is dat het meer flexibiliteit biedt gedurende de campagne en we op basis van data zoals het weer en locatie de creaties kunnen aanpassen. Zo kunnen wij klanten echt iets extra’s bieden. Wij volgen alle technologische ontwikkelingen op de voet zodat we voorop lopen in een snel veranderende markt. Het voordeel van IPG Mediabrands is dat we alle specialismen onder een dak hebben en we onze klanten een full service oplossing kunnen bieden. Met deze onderscheidende campagne maken we samen een mooie stap.'
Esther Deppe, Campaign Sales Manager bij Landal GreenParks: 'We zijn altijd op zoek naar creatieve en innovatieve manieren om gasten te inspireren voor een volgende vakantie. Het is een bewuste keuze deze uiting op NS-stations te laten zien: dit draagt bij aan het groene en duurzame karakter van onze organisatie. Landal staat voor een groene omgeving. Door met onze advertising in te spelen op factoren als locatie en weersomstandigheden maken we een volgende stap als het gaat om persoonlijke relevantie. We nodigen gasten uit om onafhankelijk van de weersomstandigheden de natuur in te gaan. Ontdek wat groen kan doen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing