Landal en Exterion experimenteren met programmatic DOOH-campagne

Landal en Exterion experimenteren met programmatic DOOH-campagne
  • Media
  • 15 mei 2018 @ 10:37
  • 13785 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ReclameInnovatieOutdoor

Digitale outdoor-reclame die inspeelt op het weer of de locatie. Dat biedt Exterion Media bij de programmatic inkoop van DOOH-campagnes. Traffic4U geeft in samenwerking met Rapport, de OOH-divisie van IPG Mediabrands, aan Landal GreenParks de primeur.

Sinds maandag is de campagne te zien op de schermen van Exterion Media op onder meer de NS-stations Delft, Arnhem en Amsterdam. De content is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden. 

Het is voor het eerst dat Rapport en Traffic4, een programmatic DOOH-campagne hebben ingekocht bij Exterion Media. De media-exploitant biedt deze manier van adverteren nu aan op digitale NS-schermen en in het eigen winkelcentra-netwerk via Broadsign (SSP) en Platform 161 (DSP).

Van adaptive naar programmatic

Tot nu toe kocht Rapport digital out of home bij Exterion Media altijd adaptive in door op basis van verschillende triggers content te serveren, en nog nooit eerder volledig programmatic via een DSP. Aschwin de Bruijn, Head of Rapport: 'Het voordeel van deze manier van inkopen is dat het meer flexibiliteit biedt gedurende de campagne en we op basis van data zoals het weer en locatie de creaties kunnen aanpassen. Zo kunnen wij klanten echt iets extra’s bieden. Wij volgen alle technologische ontwikkelingen op de voet zodat we voorop lopen in een snel veranderende markt. Het voordeel van IPG Mediabrands is dat we alle specialismen onder een dak hebben en we onze klanten een full service oplossing kunnen bieden. Met deze onderscheidende campagne maken we samen een mooie stap.'

Esther Deppe, Campaign Sales Manager bij Landal GreenParks: 'We zijn altijd op zoek naar creatieve en innovatieve manieren om gasten te inspireren voor een volgende vakantie. Het is een bewuste keuze deze uiting op NS-stations te laten zien: dit draagt bij aan het groene en duurzame karakter van onze organisatie. Landal staat voor een groene omgeving. Door met onze advertising in te spelen op factoren als locatie en weersomstandigheden maken we een volgende stap als het gaat om persoonlijke relevantie. We nodigen gasten uit om onafhankelijk van de weersomstandigheden de natuur in te gaan. Ontdek wat groen kan doen.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken