Talpa neemt belang in Camvision

Talpa neemt belang in Camvision
  • Media
  • 8 mei 2018 @ 08:05
  • 24453 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VoetbalInnovatieVideoMedia

Talpa Network heeft een strategisch belang genomen in Camvision. Dit in 2007 opgerichte technologiebedrijf richt zich op de ontwikkeling van intelligente systemen voor de volledig automatische registratie en online streaming van live sportwedstrijden en het ontwikkelen van sportanalyse-software.

Deze innovatieve software-producten maken gebruik van Computer Vision en Artificial Intelligence deep-learning technologie om live videostreams in real-time te analyseren. Camvision heeft een internationaal klantenbestand waar onder andere de Zwitserse Voetbal League, de Portugese Voetbalbond, Rapid Wien en Feyenoord Rotterdam deel van uitmaken.

Talpa Network en de KNVB willen de technologie van Camvision ook gebruiken voor VoetbalTV, het online sociale- en analyseplatform voor het Nederlands amateurvoetbal, waarvan recentelijk bekend is gemaakt dat het live zal gaan op 1 september 2018. Op VoetbalTV zullen ongeveer 80.000 amateurwedstrijden per jaar volledig automatisch online uitgezonden worden met behulp van slimme camera’s en software. 

Crossmediale groei

Camvision zal onder leiding van de twee oprichters Igor Potúček en Stanislav Sumec zelfstandig doorgaan in Brno, Tsjechië. Het bedrijf zal voor de volgende groeifase gebruik gaan maken van het netwerk en infrastructuur van Talpa. 

Hylke Sprangers, CTO van Talpa Network: 'Wij zijn een volledig crossmediaal bedrijf waarin technologie een cruciale rol speelt. Onderdeel van onze technologische strategie is om tech-IP te ontwikkelen voor nieuwe content-markten en innovatieve 24/7-platforms. De investering in Camvision en haar innovatieve AI-technologie past perfect in deze strategie.'

Partner versnelt innovatie

Igor Potúček, medeoprichter van Camvision: 'Wij zien in Talpa Network een sterke partner die de capaciteit heeft om onze groei te versnellen. We zijn ook erg verheugd dat we gekozen zijn als partner om de intelligente technologie te leveren voor het nieuwe platform VoetbalTV. Dit stelt ons ook in staat om onze ontwikkeling van AI Computer Vision te versnellen.'

Camvision is opgericht in 2007 met als hoofddoel het ontwikkelen van intelligente camerasystemen, Computer Vision en beeldverwerking. Oprichter Igor Potúček en medeoprichter Stanislav Sumec zijn sinds 2002 betrokken geweest bij verschillende internationale onderzoeksprojecten. De uitgebreide onderzoekservaringen die opgedaan zijn in het veld van video en sport hebben geleid tot de creatie van een slimme productsuite voor sportanalyse die veel professionele sportclubs helpt hun prestaties te verbeteren. Deze technologie biedt geautomatiseerde oplossingen voor sportgeoriënteerde video-analyse en streaming.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken