Volkskrant-campagne verruilt humor voor diepgang
- Media
- 16 mei 2018 @ 10:05
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DagbladenCommercialsCampagnesWebsiteNieuwsmedia
- 16 mei 2018 @ 10:05
- Redactie Media
De Volkskrant voert vanaf deze week campagne voor de nieuwe digitale omgeving. De commercial werd gemaakt door het vaste bureau DDB & Tribal Amsterdam en productiehuis In Case of Fire.
De commercial toont de ingrediënten van de Volkskrant, en zet het maakproces in de spotlight. In de commercial spelen echte journalisten de hoofdrol. Middels bijzondere overgangen gaan we van situatie naar situatie, tot we overschakelen naar het eindresultaat in de vorm van de nieuwe digitale Volkskrant. Interessant aan dit deel is hoe de content op het scherm van de tablet tot leven wordt gebracht in de ruimte.
De nieuwe Volkskrant app - die tijdelijk gratis te gebruiken is op smartphone en tablet - combineert de vertrouwde kwaliteitsjournalistiek van de Volkskrant met prachtige fotoreeksen, inspirerende videoreportages, diepgravende podcasts en interactieve graphics.
Opvallend is de toon van de film. In tegenstelling tot de voorgaande commercials uit de reeks ‘lees je koppen, of lees je de krant?’ maakt humor plaats voor diepgang. Florianne Harmsen, marketingmanager van de Volkskrant: 'In de commercial laten we zien dat niet alleen lezen maar ook kijken en luisteren een nog prominentere rol krijgt.'
De commercial is te zien op het internet, televisie en in de bioscoop.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- digitaal
- In Case of Fire
- campagne
- nieuws
- diepgang
- Volkskrant
- tablet
- DDB
- krant
- dagblad
- Persgroep
- commercial
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing