Volkskrant-campagne verruilt humor voor diepgang

Volkskrant-campagne verruilt humor voor diepgang
  • Media
  • 16 mei 2018 @ 10:05
  • 12763 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DagbladenCommercialsCampagnesWebsiteNieuwsmedia

De Volkskrant voert vanaf deze week campagne voor de nieuwe digitale omgeving. De commercial werd gemaakt door het vaste bureau DDB & Tribal Amsterdam en productiehuis In Case of Fire.

De commercial toont de ingrediënten van de Volkskrant, en zet het maakproces in de spotlight. In de commercial spelen echte journalisten de hoofdrol. Middels bijzondere overgangen gaan we van situatie naar situatie, tot we overschakelen naar het eindresultaat in de vorm van de nieuwe digitale Volkskrant. Interessant aan dit deel is hoe de content op het scherm van de tablet tot leven wordt gebracht in de ruimte. 

De nieuwe Volkskrant app - die tijdelijk gratis te gebruiken is op smartphone en tablet - combineert de vertrouwde kwaliteitsjournalistiek van de Volkskrant met prachtige fotoreeksen, inspirerende videoreportages, diepgravende podcasts en interactieve graphics. 

Opvallend is de toon van de film. In tegenstelling tot de voorgaande commercials uit de reeks ‘lees je koppen, of lees je de krant?’ maakt humor plaats voor diepgang. Florianne Harmsen, marketingmanager van de Volkskrant: 'In de commercial laten we zien dat niet alleen lezen maar ook kijken en luisteren een nog prominentere rol krijgt.'

De commercial is te zien op het internet, televisie en in de bioscoop. 




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken