Arno Kantelberg hoofdredacteur National Geographic

Arno Kantelberg hoofdredacteur National Geographic
  • Media
  • 20 jun 2018 @ 09:12
  • 21487 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TijdschriftuitgeversMakersJournalistiekPersonaliaTijdschriften

Arno Kantelberg volgt Aart Aarsbergen per 1 juli op als hoofdredacteur National Geographic. Aarsbergen blijft tot zijn pensionering, eind dit jaar, verbonden aan de redactie als editor-at-large.

Onder de leiding van Aarsbergen groeide National Geographic uit tot een sterk mediamerk in Nederland en België. 'Ik heb zeventien jaar lang met ziel en zaligheid als hoofdredacteur voor dit mooie blad gewerkt, maar er komt een tijd om het stokje over te dragen', zegt Aarsbergen. 'Ik wens Arno Kantelberg, die ik ken als een goed journalist en bladenmaker, en de redactie een succesvolle toekomst toe.'

Arno Kantelberg is sinds 2003 hoofdredacteur van Esquire en sinds 2017 ook van Men’s Health. Kantelberg zal leiding blijven geven aan beide titels, maar zich nadrukkelijk richten op National Geographic.

'Geschikte opvolger voor breed portfolio'

Uitgever Remy Kluizenaar van Hearst Netherlands is blij met de aanstelling van Kantelberg. ‘Aart heeft National Geographic niet alleen gebouwd tot het sterke merk dat het nu is. Hij heeft het portfolio ook uitgebreid met de succesvolle National Geographic Traveler en National Geographic Historia. Met Arno weet ik dat wij de geschikte opvolger hebben gevonden; de juiste man op de juiste plek.’

Kantelberg, in 2008 uitgeroepen tot Hoofdredacteur van het Jaar, is verguld met de benoeming: ‘Wereldwijd zijn er niet zoveel titels die zich in bekendheid en achting kunnen meten met National Geographic. Het is een behoorlijke eer om kapitein op dat schip te mogen spelen.’

Het in Amsterdam gevestigde Hearst Netherlands is uitgever van Cosmopolitan, Elle, Esquire, FiscAlert, Harper’s Bazaar, Men’s Health, Women’s Health en Quote, zowel online, mobiel als in druk. Sinds december 2017 behoren ook de titels Vogue, Glamour, Jan, National Geographic en Quest tot het portfolio van Hearst. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken