Arno Kantelberg hoofdredacteur National Geographic
- Media
- 20 jun 2018 @ 09:12
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TijdschriftuitgeversMakersJournalistiekPersonaliaTijdschriften
- 20 jun 2018 @ 09:12
- Redactie Media
Arno Kantelberg volgt Aart Aarsbergen per 1 juli op als hoofdredacteur National Geographic. Aarsbergen blijft tot zijn pensionering, eind dit jaar, verbonden aan de redactie als editor-at-large.
Onder de leiding van Aarsbergen groeide National Geographic uit tot een sterk mediamerk in Nederland en België. 'Ik heb zeventien jaar lang met ziel en zaligheid als hoofdredacteur voor dit mooie blad gewerkt, maar er komt een tijd om het stokje over te dragen', zegt Aarsbergen. 'Ik wens Arno Kantelberg, die ik ken als een goed journalist en bladenmaker, en de redactie een succesvolle toekomst toe.'
Arno Kantelberg is sinds 2003 hoofdredacteur van Esquire en sinds 2017 ook van Men’s Health. Kantelberg zal leiding blijven geven aan beide titels, maar zich nadrukkelijk richten op National Geographic.
'Geschikte opvolger voor breed portfolio'
Uitgever Remy Kluizenaar van Hearst Netherlands is blij met de aanstelling van Kantelberg. ‘Aart heeft National Geographic niet alleen gebouwd tot het sterke merk dat het nu is. Hij heeft het portfolio ook uitgebreid met de succesvolle National Geographic Traveler en National Geographic Historia. Met Arno weet ik dat wij de geschikte opvolger hebben gevonden; de juiste man op de juiste plek.’
Kantelberg, in 2008 uitgeroepen tot Hoofdredacteur van het Jaar, is verguld met de benoeming: ‘Wereldwijd zijn er niet zoveel titels die zich in bekendheid en achting kunnen meten met National Geographic. Het is een behoorlijke eer om kapitein op dat schip te mogen spelen.’
Het in Amsterdam gevestigde Hearst Netherlands is uitgever van Cosmopolitan, Elle, Esquire, FiscAlert, Harper’s Bazaar, Men’s Health, Women’s Health en Quote, zowel online, mobiel als in druk. Sinds december 2017 behoren ook de titels Vogue, Glamour, Jan, National Geographic en Quest tot het portfolio van Hearst.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing