ASN, Smart, RWS, Staatsloterij en Tele2 kanshebbers voor Radio Advertising Award

ASN, Smart, RWS, Staatsloterij en Tele2 kanshebbers voor Radio Advertising Award
  • Media
  • 15 jun 2018 @ 10:27
  • 21549 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ReclameRadioAwards

Alle 26 genomineerden voor de RAB Radio Advertising Awards zijn bekend. De vakjury beoordeelde maar liefst 129 inzendingen op originaliteit, creativiteit en uniciteit.

Uit onderzoek blijkt dat creatieve radiocommercials veel effectiever zijn en natuurlijk veel prettiger voor de luisteraar, aldus de initiatiefnemers. De Radio Advertising Awards worden op dinsdag 26 juni uitgereikt tijdens het RAB radio-event in Hotel W Amsterdam.

Onderstaande vijf commercials zijn door de vakjury genomineerd in de categorie ‘beste radiocommercial’.

ASN Bank - Fabeldierenrijk-campagne

Credits: Selmore, The Ambassadors, Vizeum

“Een waar sprookje! Zeer creatieve storytelling. Meer bankbedrijven claimen verantwoord ondernemen, maar ASN is met haar radiocampagne uniek en onderscheidend. Technisch prachtig gemaakt met mooie muziek en goed uitgevoerde menselijke geluidseffecten.” Met de leuke dierennamen Gewoontedier, Nitwitter, Na-aap, Vergadertijger, Databeessie.

Rijkswaterstaat - Van A naar Beter: afscheid van de praatpaal

Credits: Roorda, Soundcircus

“Je luistert echt naar deze boodschap! Entertainment op stand-up-comedian-level. Het is zeer origineel. Naast het opvallende stemgeluid van Nico Dijkshoorn is ook de voice-over door Daan Schuurmans fantastisch gecast.”

Smart - Vloekend inparkeren

Credits: BBDO, ZentihOptimedia

“Briljant! Gedurfd van Smart. Dit past ook bij het automerk. Heel creatief met parkeersensor als acteur in de radiocommercial. Het is heel beeldend, je ziet het zo voor je.”

Staatsloterij - Mega Jackpot van 10 juni met de inhaker Laurel/Jenny

Credits: TBWA\NEBOKO, The Ambassadors, Universal Media Group

“Heel snel geschakeld door de makers. De radiocommercial speelt met audio én actualiteit, twee basiswaarden van radio. De call to action is de grap, dat is echt heel creatief. En deze inhaker past ook nog binnen de campagnestrategie.”

Tele2 - Roxeanne’s super super super selfie

Credits: INDIE, Audentity, Wavemaker/MediaCom

“Het klopt gewoon. Een lang lied op de radio en de vorm is de boodschap ‘niet omdat het moet, maar omdat het kan’. Met het eigen Tele2-geluid is deze radiocommercial wederom een sterke nieuwe variant binnen de zeer succesvolle campagne.”

De vijf andere categorieën zijn:

Het radioreclamebureau van 2018
Dé radiospecialist van 2018
De radioadverteerder van 2018
Beste branded content case
De Nederlandse publieksprijs voor de beste radiocommercial

Voor een volledig overzicht van de genomineerden, het beluisteren van de commercials en het lezen van het jurycommentaar ga naar radioadvertisingawards.nl

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken. Daarnaast is RAB één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken