Hearst reorganiseert met ontslagen Vogue en Glamour
- Media
- 4 jun 2018 @ 11:44
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 4 jun 2018 @ 11:44
- Sjaak Hoogkamer
Bij Vogue verdwijnen acht banen, bij Glamour vijf. Volgens Luc van Os, CEO van uitgeverij Hearst Netherlands, lagen de ontslagen in de lijn der verwachtingen, zo meldt Het Parool.
Eind december nam Hearst Netherlands de belangen van G+J Media over. Naast de tijdschriften Elle, Cosmopolitan, Harper's Bazaar, Esquire, Quote en Men's- en Women's Health, is Hearst nu ook eigenaar van Vogue, JAN, Glamour, Quest en National Geographic.
De reden voor de ontslagen bij de modebladen is simpel, zegt Van Os. ‘Bij G+J is nooit iets gedaan qua reorganisatie, en die redacties hadden een omvang die niet in lijn was met hoe redacties nu normaal gesproken werken. We moeten overgaan op de realiteit, en met minder mensen hetzelfde werk doen.’
Realiteit
Volgens Van Os is dat mogelijk door het inschakelen van modernere beeld- en content management systemen. ‘Daarmee maak je bladen op een andere manier dan vroeger gebruikelijk was. Bij Hearst gebruiken we die al jaren, maar die verandering in methodiek heeft bij G+J nooit plaatsgevonden. En het gaat er ook om hoeveel content je lokaal maakt: National Geographic bestaat in vijftig landen. Daar kun je verhalen van onvernemen.’
Redacteuren zullen niet simpelweg gaan werken voor magazines die op elkaar lijken, zoals Vogue en Harper's Bazaar, zegt Van Os. ‘De individuele uitstraling van die titels is belangrijk, en dat houd je alleen overeind als je daar aparte mensen voor inschakelt.’
Momenteel zit Hearst nog op twee plekken in Amsterdam: het Koningsplein en Zuidpark. De uitgeverij zit in de eindfase om te verhuizen naar een nieuwe locatie. Bij andere afdelingen van de twee bedrijven zal dit najaar nog een ontslagronde volgen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing