Persgroep neemt Cascade over van Audax

Persgroep neemt Cascade over van Audax
  • Media
  • 29 jun 2018 @ 16:01
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • UitgeversTijdschriftuitgeversJournalistiekTijdschriften

Het Nederlandse mediabedrijf Audax verkoopt zijn Belgische Uitgeverij Cascade aan De Persgroep en Medialaan, die vanaf 2019 een nieuw mediabedrijf zullen vormen. Audax wil zichzelf 'beter in stelling brengen voor een duurzame toekomst'.

Imapress, de distributiemaatschappij van Audax, blijft de distributie doen van de titels van Uitgeverij Cascade in België. Sanoma gaat op zijn beurt trouwens de eigen vrouwentitels afstoten (lees hier meer over verderop in dit artikel).

Cascade is uitgever van tijdschriften zoals het weekblad Primo, het maandblad EOS, het wielermagazine Bahamontes, het magazine Motoren & Toerisme en het meidenblad For Girls Only. De uitgeverij telt 26 medewerkers die mee overgaan.

Hubert de Leeuw, CEO van Audax: 'De veranderende tijden en kansen in de markt maakt dat wij nu heel gericht keuzes maken. Gelukkig heeft Audax een excellente relatie met De Persgroep die al vele jaren teruggaat. Het is mijn overtuiging dat het de juiste thuis is voor de tijdschriften van Cascade. Ik ben de medewerkers dankbaar voor de jarenlange prettige samenwerking en wens hen het allerbeste toe voor de toekomst.'

Sanoma koopt én verkoopt

Voor Sanoma is de overname pikant, omdat de uitgever in België net op het punt staat om zijn Belgische vrouwenmerken te verkopen aan Roularta Media Group (RMG). Dit plan zat al sinds januari in de pijplijn, maar lijkt nu eind juni eindelijk afgerond. Daarbij maakt Sanoma uiteraard het voorbehoud dat de Belgische Mededingingsautoriteiten (BMA) nog goedkeuring moeten verlenen, maar dat lijkt een formaliteit.

De bedoeling is dat Roularta vanaf maandag 2 juli in België het beheer verzorgt van de mediamerken Libelle, Femmes d’Aujourd’hui, Libelle Lekker, Femmes Délices, Libelle Mama, Femmes Mamans, Flair (zowel in het Vlaams als Frans), Feeling, Gael, Feeling Gold, Gael Gold, La Maison Victor, Kids Only, Loving You, Communiekrant, Communiespecial, National Shopping Day, Shedeals en Fashionista.

Roularta Media respecteert alle overeenkomsten die door Sanoma België zijn afgesloten voor 2018. Tot het eind van het jaar worden alle huidige advertentietarieven, kalenders en deadlines gehandhaafd.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken