Heineken en Bavaria bepalen wie voetbalshows presenteren bij Veronica
- Media
- 30 jul 2018 @ 10:17
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - RechtenSponsoringTelevisieVoetbal
- 30 jul 2018 @ 10:17
- Jeroen Mirck
Bij tv-zender Veronica bepalen de biermerken Bavaria en Heineken wie de door hen gesponsorde voetbal-programma's presenteren. Hierdoor mag het vaste Voetbal Inside-trio Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen niet samen komen opdraven.
De altijd loslippige Johan Derksen onthulde deze opmerkelijke invloed van sponsors in het radioprogramma Onze Man in Deventer van schrijver Özcan Akyol, uitgezonden op NPO Radio 1. De oud-hoofdredacteur van Voetbal International gaat op Veronica wedstrijden uit de Champions League analyseren zonder Genee en Van der Gijp, omdat dit simpelweg niet is toegestaan.
Derksen is naar eigen zeggen later dit jaar op dinsdagen te zien naast presentatrice Hélène Hendriks en een andere analist, oud-voetballer Kenneth Pérez. Over de komst van die laatste worden trouwens geen mededelingen gedaan door Pérez zelf, Veronica-eigenaar Talpa en Pérez' huidige werkgever Fox Sports. Wederom dus een loslippigheid van Derksen.
Dinsdag Derksen, woensdag Genee en Gijp
Hendriks wisselt het presenteren van de Champions League af met Wilfred Genee, die op de woensdagen wordt vergezeld door René van der Gijp en een nog te onthullen analist. Het voormalige Voetbal Inside-trio, dat onlangs overstapte van RTL naar Talpa om daar Veronica Inside te gaan maken, mag de Champions League volgens Derksen niet met zijn drieën analyseren.
Het ‘nieuwe VI’ wordt namelijk gesponsord door Bavaria, terwijl de Champions League is verbonden aan Heineken. Talpa bevestigt dat laatste. 'Dan mogen we het niet in dezelfde samenstelling doen', aldus Derksen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Heineken
- Veronica
- Champions Leagie
- René van der Gijp
- Bavaria
- televisie
- Johan Derksen
- Wilfred Genee
- Voetbal Inside
- voetbal
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing