Clear Channel en RBL winnen outdoor-concessie Utrecht
- Media
- 19 jul 2018 @ 00:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameOutdoor
- 19 jul 2018 @ 00:33
- Redactie Media
Gemeente Utrecht wijst de concessie voor bijna 700 outdoor-objecten toe aan RBL en Clear Channel Nederland. Het gaat om 1.670 analoge en 60 digitale vakken op A-locaties als Vredenburg, Amsterdamsestraatweg en Janskerkhof.
De concessie omvat 479 abripanelen, 200 vrijstaande reclamevitrines (2 vierkante meter) en tien digitale portrait billboards (6,5 vierkante meter) en heeft een looptijd van vijftien jaar. In het centrum van Utrecht worden twintig vrijstaande reclamevitrines (dubbelzijdig) en tien abripanelen voorzien een 75 inch LED-scherm met touchbediening. Deze ‘digitale kiosken’ tonen naast advertenties een digitale plattegrond, actuele reisinformatie en hotspots, evenementen en activiteiten in Utrecht.
'Utrecht staat met ruim 344.000 inwoners op de vierde plaats op de lijst van grootste gemeenten in Nederland en is daarom een zeer waardevolle toevoeging aan het netwerk van Clear Channel Nederland. Het versterkt onze positie in de randstad en verbetert tegelijkertijd onze landelijke spreiding. Daarnaast breiden we met het winnen van deze concessie ons digitale portfolio flink uit', aldus Raymond van Kasterop, Sales & Marketing Director van Clear Channel Nederland.
Samenwerking met RBL
Voor de aanbesteding van onder andere gemeente Utrecht werkt Clear Channel Nederland nauw samen met RBL. Hierbij onderhoudt RBL het contact met de gemeenten en sluiten zij de contracten met de concessiegevers. Clear Channel exploiteert het door RBL geplaatste en in onderhoud zijnde stadsmeubilair aan lokale, nationale en internationale adverteerders. Deze samenwerking is een goede match, waarbij beide partijen in hun kracht staan.
Clear Channel Nederland heeft (digitale) abri’s, billboards en masten door heel Nederland. Als onderdeel van Clear Channel Outdoor behoort de Nederlandse tak tot één van de grootste outdoor-bedrijven ter wereld. Met 670.000 objecten in meer dan dertig landen bereikt Clear Channel maandelijks een half miljard mensen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing