Clear Channel en RBL winnen outdoor-concessie Utrecht

Clear Channel en RBL winnen outdoor-concessie Utrecht
  • Media
  • 19 jul 2018 @ 00:33
  • 21808 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameOutdoor

Gemeente Utrecht wijst de concessie voor bijna 700 outdoor-objecten toe aan RBL en Clear Channel Nederland. Het gaat om 1.670 analoge en 60 digitale vakken op A-locaties als Vredenburg, Amsterdamsestraatweg en Janskerkhof.

De concessie omvat 479 abripanelen, 200 vrijstaande reclamevitrines (2 vierkante meter) en tien digitale portrait billboards (6,5 vierkante meter) en heeft een looptijd van vijftien jaar. In het centrum van Utrecht worden twintig vrijstaande reclamevitrines (dubbelzijdig) en tien abripanelen voorzien een 75 inch LED-scherm met touchbediening. Deze ‘digitale kiosken’ tonen naast advertenties een digitale plattegrond, actuele reisinformatie en hotspots, evenementen en activiteiten in Utrecht.

'Utrecht staat met ruim 344.000 inwoners op de vierde plaats op de lijst van grootste gemeenten in Nederland en is daarom een zeer waardevolle toevoeging aan het netwerk van Clear Channel Nederland. Het versterkt onze positie in de randstad en verbetert tegelijkertijd onze landelijke spreiding. Daarnaast breiden we met het winnen van deze concessie ons digitale portfolio flink uit', aldus Raymond van Kasterop, Sales & Marketing Director van Clear Channel Nederland.

Samenwerking met RBL

Voor de aanbesteding van onder andere gemeente Utrecht werkt Clear Channel Nederland nauw samen met RBL. Hierbij onderhoudt RBL het contact met de gemeenten en sluiten zij de contracten met de concessiegevers. Clear Channel exploiteert het door RBL geplaatste en in onderhoud zijnde stadsmeubilair aan lokale, nationale en internationale adverteerders. Deze samenwerking is een goede match, waarbij beide partijen in hun kracht staan.  

Clear Channel Nederland heeft (digitale) abri’s, billboards en masten door heel Nederland. Als onderdeel van Clear Channel Outdoor behoort de Nederlandse tak tot één van de grootste outdoor-bedrijven ter wereld. Met 670.000 objecten in meer dan dertig landen bereikt Clear Channel maandelijks een half miljard mensen.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken