'Digital OOH onmisbaar in mediamix voor Young Millennials'

'Digital OOH onmisbaar in mediamix voor Young Millennials'
  • Media
  • 17 jul 2018 @ 13:49
  • 17454 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DoelgroepOutdoorReclameBereik

Digital Out-of-Home is een antwoord om de lastige doelgroep van Young Millennials te bereiken. Dit meldt Samsung op basis van onderzoek. Young Millennials bevinden zich veel buiten. Zo behoort ruim de helft van alle treinreizigers tot deze doelgroep.

Het wordt vaak aangenomen dat de ‘Young Millennial’, geboren tussen 1980 en 2000, een lastig te bereiken doelgroep is. Ze zijn opgegroeid in de digitale revolutie, kijken steeds minder lineaire televisie, willen geen folders meer in de brievenbus en hoewel deze doelgroep voornamelijk online zit, klikken ze pre-rollings weg wanneer ze kunnen en verzetten zich door middel van adblockers tegen online advertenties. Kortom: het lijkt niet gemakkelijk om de aandacht te krijgen van Young Millennials en adverteerders vragen zich af hoe ze deze doelgroep wél kunnen bereiken.

Digital Out-of-Home (DOOH) is hierop een van de antwoorden. Verschillende onderzoeken tonen inmiddels aan dat DOOH een waardevolle en onmisbare toevoeging is in het bereiken van Young Millennials. Young Millennials bevinden zich buiten, daar waar Out-of-Home aanwezig is. Onder andere Digital Out-of-Home schermen staan op NS-stations en hier bevindt zich een groot gedeelte van de Young Millennials, maar liefst 55% van de frequente treinreiziger is tussen de 18-34 jaar.

Flink meer jong bereik

Zowel stand-alone als additioneel levert Digital OOH significant positieve effecten in het bereiken van Young Millennials. Uit recent onderzoek naar aanleiding van een Samsung-campagne blijkt dat DOOH met name de groep bereikt die niet- of nauwelijks tv kijkt, in totaal 70%. Het levert een hoog bereik van 42% onder Young Millennials, waarvan maar liefst 22% additioneel aan tv. De toevoeging van DOOH aan de campagne van Samsung heeft gezorgd voor een 33% hogere bekendheid van de campagnedoelstelling: het bekendmaken van de nieuwe slowmotion-camera. Uit eerder onderzoek gedaan voor MediaMarkt kwam ook naar voren dat DOOH de jonge doelgroep in de Randstad, die met tv-reclame worden gemist, heeft weten te bereiken en leidde tot een significante stijging in campagneherkenning.

Roos Bulder, senior manager Marketing Communications & Channel bij Samsung: 'Normaal gesproken zetten we online video in om het gemiste bereik met televisie voor Young Millenials te verhogen. DOOH heeft laten zien dat het een sterk aanvullend medium is dat zorgt voor additioneel bereik, het levert een significante bijdrage aan onze campagnedoelstellingen én versterkt het effect van de andere ingezette media.'

De onderzoeken wijzen uit dat DOOH een zeer effectieve manier is om Young Millennials te bereiken en campagnedoelstellingen te realiseren. Exterion Media is met zijn landelijk digitale netwerk van ruim 1.100 portrait schermen op premium locaties als NS-stations en winkelcentra, marktleider in DOOH en blijft gedurende het jaar verder uitbreiden.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken