RAB meet radiobestedingen zonder korting

RAB meet radiobestedingen zonder korting
  • Media
  • 25 jul 2018 @ 11:28
  • 19094 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnderzoekRadioReclameBranded content

Het Radio Advies Bureau (RAB) rapporteert voortaan de netto radioreclame-omzet, dus exclusief de kortingen die beter bekend staan als bureaucommissie. Dit moet een zuiverder beeld en betere vergelijkbaarheid met andere media geven.

De nieuwe cijfers: de netto radioreclamebestedingen in de eerste helft van 2018 bedragen ruim 90 miljoen euro. Dit is nagenoeg gelijk aan het niveau van 2017.

De radioreclameomzet bestaat uit spot en branded content bestedingen (commerciële boodschappen buiten het reclameblok). De spot-omzet in de eerste zes maanden van dit jaar is ruim 85 miljoen euro. In branded content werd door adverteerders 5,4 miljoen euro geïnvesteerd, dit is zeven procent meer dan in 2017. 

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken. Daarnaast is RAB één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken