RTL schrapt 85 banen en reorganiseert in aanloop naar 'Fan Centric' team

RTL schrapt 85 banen en reorganiseert in aanloop naar 'Fan Centric' team
  • Media
  • 5 jul 2018 @ 12:18
  • 13857 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert en creatief
    MarketingTribune en L&L
  • TelevisieHR

De strategiewijziging die RTL Nederland in april aankondigde kost 85 mensen die bij het bedrijf werken hun baan, zegt RTL-baas Sven Sauvé in een persbericht.

RTL kondigde in april aan meer consumentgericht te gaan werken en zich niet meer alleen op zenders te richten die het in huis heeft, meldt Het Parool. 'Dat houdt bijvoorbeeld in dat streamingdiensten Videoland en RTL XL die het al in huis heeft samengevoegd worden. Ook in de rest van het bedrijf is het aantal afdelingen en managementlagen teruggebracht. Tegelijkertijd wordt er flink geïnvesteerd in data en technologie.'

Augustus showtime
De nieuwe organisatiestructuur van RTL gaat per 1 augustus 2018 in. Dan moeten 44 medewerkers met een vast contract weg. De andere banen die worden geschrapt zijn tijdelijk, of vacatures die nog openstonden. Begin 2019 volgt deel twee van de reorganisatie, voor een meer 'agile' structuur en meer 'focus in het hele bedrijf', verklaart Sauvé in dit persbericht. De maatregelen passen volgens hem in de nieuwe Fan Centric groeistrategie van RTL Nederland.
(PvWK, bronnen: RTL en Parool)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken