Sanoma houdt winst op peil

Sanoma houdt winst op peil
  • Media
  • 25 jul 2018 @ 11:36
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkUitgeversTijdschriften

Sanoma heeft het eerste halfjaar van 2018 in Nederland 20 miljoen euro verdiend, iets minder dan vorig jaar. Een lagere omzet werd gecompenseerd door forse bezuinigingen.

De kosten van de grootschalige herstructurering van het concern zijn inmiddels in de resultaten verwerkt. Dit zou zich de komende periode moeten uitbetalen in betere resultaten.

Sanoma zetelt in Finland en is daarnaast actief in Polen en Nederland. Het bedrijf heeft onder de streep een ongecorrigeerde winst van 62,9 miljoen euro in het eerste halfjaar. Dit is een stijging van 14 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. De omzet daalde met 3 procent naar 624,5 miljoen euro in de eerste zes maanden van dit jaar.

In het tweede kwartaal steeg de winst van de hele groep met 45 procent naar 68 miljoen euro, zo blijkt uit de Sanoma-cijfers. Dat komt vooral door een betere omzet in de onderwijstak.

Topvrouw Susan Duinhoven van Sanoma spreekt over een winstgevendheid die iets boven verwachting ligt, ondanks een lichte daling door eenmalige kosten.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken