Slam verbreedt YouTube-strategie

Slam verbreedt YouTube-strategie
  • Media
  • 9 jul 2018 @ 09:55
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoContentCrossmediaRadio

Radiozender Slam breidt zijn YouTube-kanalen uit en creëert daarmee ruimte voor meer exclusieve video-content. De kanalen worden onderverdeeld in de takken Radio, Music, Series en Juize.

Slam heeft met de huidige twee kanalen in korte tijd al meer dan een half miljoen abonnees binnengehengeld. Om nog meer ruimte te creëren voor eigen video-content, zijn daar nog twee kanalen aan toegevoegd. 

Eén van de nieuwe kanalen is Slam Music. Dit kanaal richt zich op de echte dance-liefhebbers wereldwijd. Hier vind je de live-sets van de beste DJ’s van dit moment. DJ-sets die ‘s avonds gedraaid worden in Club Ondersteboven, maar ook de sets van events zoals Slam Koningsdag en het Amsterdam Dance Event. Daarnaast komt hier ook speciale content voor de echte DJ/producer-fanaten met formats als de Slam Studio Challenge, waarbij een producer een uur de tijd krijgt om een track te produceren. De voertaal hier is Engels en dit wordt dan ook het internationale kanaal.
 
Eigen formats op Series

Slam Series is vanaf nu het platform waar alle eigen formats worden geplaatst zoals Bram in de Buurt en het nieuwe format van Harm & Kees. Op dit kanaal staan de SLAM! personalities centraal.

Slam Radio is het kanaal waar je alle leuke fragmenten uit de studio kan vinden. Dingen die je gemist hebt op de radio of nog eens terug wilt zien vind je voortaan hier.

Naast pop en dance is Slam ook het station waar je veel Nederlandse hiphop hoort. Alle optredens en interviews uit dit genre zullen geplaatst worden op het kanaal Juize. In de toekomst zal hier ook meer content voor geproduceerd worden.

Rens Goseling, Head of Digital Content: 'Slam is inmiddels meer dan een radiostation. Zo hebben we recent een kledinglijn gelanceerd, hebben we grote evenementen en maken we al heel lang content op YouTube. We zijn de enige radiozender met zo’n groot online bereik. Met deze stap profileren we ons als een crossmediaal merk.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken