WPG verkoopt Runner's World en Bicycling aan Hearst

WPG verkoopt Runner's World en Bicycling aan Hearst
  • Media
  • 18 jul 2018 @ 00:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportVerkoopJournalistiekUitgeversTijdschriften

WPG Media verkoopt de mediamerken Runner’s World en Bicycling aan concurrent Hearst Magazines Netherlands. Daar komen ze terecht in het domein Health, Lifestyle & Popular Science. Ook de acht vaste medewerkers gaan mee naar de nieuwe uitgever.

De titels werden door WPG uitgegeven op basis van een licentie met het Amerikaanse Rodale. Eind vorig jaar kondigde het mondiale Hearst Magazines Inc. de overname aan van Rodale. Als gevolg van die overname is WPG Media met Hearst in gesprek gegaan over voortijdige beëindiging van de licenties van Runner’s World en Bicycling. Bicycling werd in 2017 succesvol geïntroduceerd door WPG Media. Runner’s World behoorde 23 jaar tot het portfolio en is het meest gelezen hardloopblad van Nederland en België.

Snelle overgang mét medewerkers

WPG Media en Hearst zijn overeengekomen de overgang snel tot stand te brengen. Enerzijds om de continuïteit voor abonnees te waarborgen en anderzijds zodat Hearst direct kan investeren in deze sterke titels. De Nederlandse Runner’s World (Tijdschrift van het Jaar 2015) geldt als een van de succesvolste wereldwijd. De editie onderscheidt zich met innovaties als de gepersonaliseerde online evenementen, magazines, events en populaire bloggerbijeenkomsten en sluit volledig aan bij de belevingswereld van hardloopfans. Bicycling heeft zich heel snel ontwikkeld tot een sterke en groeiende titel die veel wielerfans bereikt, online en vier keer per jaar in print.

Luc van Os, CEO van Hearst Netherlands: 'Ik ben blij dat we wederom succesvolle titels kunnen toevoegen aan het Health-domein. Dat we ook alle acht medewerkers mee kunnen overnemen geeft aan dat we vertrouwen hebben in hun expertise en hun creativiteit om de merken nog groter te maken. Wij blijven investeren in het uitbreiden van activiteiten en activaties rondom alles dat met hardlopen en fietsen te maken heeft.'

Sterke community opgebouwd

Sanne Visser, directeur van WPG Media: 'Met pijn in het hart maar ook met veel trots nemen we afscheid van twee titels en de collega’s die zich al jaren inzetten voor Runner’s World en Bicycling. Ze hebben van het hardlooptijdschrift Runner’s World een online community gemaakt en een heel sterk merk gebouwd. Met en voor adverteerders zijn inspirerende en effectieve sport marketingcampagnes en activaties voor hardloopfans gemaakt en daar zijn we heel trots op.'

Runner’s World is het meest gelezen hardloopblad van Nederland en België. Het inspireert én informeert lopers over alles wat met hardlopen te maken heeft – in het blad, maar ook op de talloze andere platformen. Het merk omvat trainingen en tips, schoenentests en recepten, maar ook inspirerende verhalen en interviews met hardlopers van alle niveaus, amateur en topsporter. In de Verenigde Staten werd het blad in 1966 gelanceerd als Distance Running News. Tegenwoordig is Runner’s World een wereldomspannende titel met achttien verschillende edities.

Runners' World in cijfers

Magazine
38.839 exemplaren per editie
174.000 bereik per editie (13+)
37.526 betaalde oplage
 
Website
1.164.000 online pageviews per maand
160.000 unieke bezoekers per maand
76.000 nieuwsbrief abonnees
 
Social media
76.300 Facebook-volgers
44.100 Twitter-volgers
24.900 Instagram-volgers
 
Bicycling in cijfers
 
Magazine
50.000 exemplaren per editie
Note: verdere gegevens niet beschikbaar, nog niet opgenomen in HOI
 
Website
90.200 online pageviews per maand
40.000 unieke bezoekers per maand
8.250 nieuwsbrief abonnees
 
Social media
14.750 Facebook-volgers
1.500 Twitter-volgers
4.140 Instagram-volgers
1.650 Strava-club

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken