Disney sluit sales-deal met BrandDeli
- 7 aug 2018 @ 07:00
- Redactie Media
BrandDeli zal vanaf oktober de exclusieve adsales-partner zijn van Disney in de Nederlandse markt. Naast Disney vertegenwoordigt BrandDeli ook de kidsplatforms Nickelodeon en Momio.
'Met de toevoeging van Disney heeft BrandDeli de twee sterkste mediamerken voor kids ter wereld in haar portfolio', zegt Allard Ruyl, CEO van BrandDeli (op foto). 'Wij bieden adverteerders daarmee een breder campagnebereik, efficiëntere inkoop en een groei in Brand Partnerships-mogelijkheden.'
'Media versplinteren, zeker kidsmedia'
De advertising-sales in Nederland deed Disney zelfstandig, maar nu is de stap gezet om in de Nederlandse markt de krachten te bundelen. Eva van Lemmen, Head of Disney Media Sales & Partnerships: 'De media versplinteren, vooral onder de kidsdoelgroep. Wij zijn daarom op zoek gegaan naar een partner met wie wij samen op deze beweeglijke markt kunnen inspelen. BrandDeli is reeds marktleider in de kidsdoelgroep. Met hun ervaren kidsteam, groot netwerk, veelzijdige expertise en gestroomlijnde, professionele organisatie is BrandDeli voor ons de beste partij om mee in zee te gaan.'
Ruyl: 'Wij zijn enorm trots om een sterk merk als Disney te mogen toevoegen. Het geeft een positief signaal aan de markt: wij blijven investeren in kidsmarketing. Kinderen zijn de consumenten van de toekomst en ook op jonge leeftijd hebben zij al veel invloed op aankopen binnen het gezin. Wij zien dat naast de core kids-adverteerders ook steeds meer niet-traditionele kidsadverteerders hun campagnes aanvullen met communicatie richting kinderen.'
Bereik: een miljoen kids
BrandDeli wordt verantwoordelijk voor de verkoop van tv-spots en brand-partnerships op zowel Disney XD als Disney Channel. Met de toevoeging van Disney levert BrandDeli de adverteerder met zijn eigen kidsportfolio een totaalbereik van een miljoen kids (6-12 jaar) per maand.
De inkoop op Disney via BrandDeli zal met de start van de inkoop voor oktober al vanaf 23 augustus van start gaan. De relaties van Disney zullen worden geïnformeerd over de eventuele wijzigingen en in contact worden gebracht met de in kindermedia gespecialiseerde experts uit het kidsteam van BrandDeli.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing