Disney sluit sales-deal met BrandDeli

Disney sluit sales-deal met BrandDeli
  • Media
  • 7 aug 2018 @ 07:00
  • 26208 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerkoopReclameTelevisieSales

BrandDeli zal vanaf oktober de exclusieve adsales-partner zijn van Disney in de Nederlandse markt. Naast Disney vertegenwoordigt BrandDeli ook de kidsplatforms Nickelodeon en Momio.

'Met de toevoeging van Disney heeft BrandDeli de twee sterkste mediamerken voor kids ter wereld in haar portfolio', zegt Allard Ruyl, CEO van BrandDeli (op foto). 'Wij bieden adverteerders daarmee een breder campagnebereik, efficiëntere inkoop en een groei in Brand Partnerships-mogelijkheden.'

'Media versplinteren, zeker kidsmedia'

De advertising-sales in Nederland deed Disney zelfstandig, maar nu is de stap gezet om in de Nederlandse markt de krachten te bundelen. Eva van Lemmen, Head of Disney Media Sales & Partnerships: 'De media versplinteren, vooral onder de kidsdoelgroep. Wij zijn daarom op zoek gegaan naar een partner met wie wij samen op deze beweeglijke markt kunnen inspelen. BrandDeli is reeds marktleider in de kidsdoelgroep. Met hun ervaren kidsteam, groot netwerk, veelzijdige expertise en gestroomlijnde, professionele organisatie is BrandDeli voor ons de beste partij om mee in zee te gaan.'

Ruyl: 'Wij zijn enorm trots om een sterk merk als Disney te mogen toevoegen. Het geeft een positief signaal aan de markt: wij blijven investeren in kidsmarketing. Kinderen zijn de consumenten van de toekomst en ook op jonge leeftijd hebben zij al veel invloed op aankopen binnen het gezin. Wij zien dat naast de core kids-adverteerders ook steeds meer niet-traditionele kidsadverteerders hun campagnes aanvullen met communicatie richting kinderen.'

Bereik: een miljoen kids

BrandDeli wordt verantwoordelijk voor de verkoop van tv-spots en brand-partnerships op zowel Disney XD als Disney Channel. Met de toevoeging van Disney levert BrandDeli de adverteerder met zijn eigen kidsportfolio een totaalbereik van een miljoen kids (6-12 jaar) per maand.

De inkoop op Disney via BrandDeli zal met de start van de inkoop voor oktober al vanaf 23 augustus van start gaan. De relaties van Disney zullen worden geïnformeerd over de eventuele wijzigingen en in contact worden gebracht met de in kindermedia gespecialiseerde experts uit het kidsteam van BrandDeli.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken