Radio 2 blijft aan kop, Radio 1 daalt
- 1 aug 2018 @ 14:19
- Jeroen Mirck
Radio 2 is opnieuw de radiozender met het grootste marktaandeel, vlak voor Radio 538. Wel behoudt 538 het veruit grootste weekbereik. Dat blijkt uit de luistercijfers van NLO over de maanden mei en juni 2018.
De nieuwe momentopname van NLO vertoont weinig grote wijzigingen ten opzichte van de meting een maand eerder. Wat opvalt is de daling van Radio 1 qua marktaandeel: van 8,3 naar 7,5 procent. Mogelijk is die daling tijdelijk, want in juli scoort Radio 1 doorgaans goed vanwege Radio Tour de France.
De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode mei/juni 2018 zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.152 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 25 minuten per dag. Het onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- bereik
- luisteronderzoek
- marktaandeel
- 538
- Sky Radio
- luisteraars
- radio
- Qmusic
- NPO
- NLO
- 2018
- luistertijd
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing