Radio 2 blijft aan kop, Radio 1 daalt

Radio 2 blijft aan kop, Radio 1 daalt
  • Media
  • 1 aug 2018 @ 14:19
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MuziekOnderzoekBereikRadio

Radio 2 is opnieuw de radiozender met het grootste marktaandeel, vlak voor Radio 538. Wel behoudt 538 het veruit grootste weekbereik. Dat blijkt uit de luistercijfers van NLO over de maanden mei en juni 2018.

De nieuwe momentopname van NLO vertoont weinig grote wijzigingen ten opzichte van de meting een maand eerder. Wat opvalt is de daling van Radio 1 qua marktaandeel: van 8,3 naar 7,5 procent. Mogelijk is die daling tijdelijk, want in juli scoort Radio 1 doorgaans goed vanwege Radio Tour de France. 

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode mei/juni 2018 zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.152 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 25 minuten per dag. Het onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken