Candid Group wil 'reclamereus' worden
- Media
- 10 sep 2018 @ 15:37
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Mediabureau
- 10 sep 2018 @ 15:37
- Lucas Boon
Gérard Ghazarian, directeur van Candid Group, verwacht met zijn bureau uit te groeien tot een Nederlands marcom-netwerk dat de concurrentie aankan met grote internationale netwerken. Hij vindt het tijd om zich hierover uit te spreken: 'Onbekende ambities zijn als een uitgedoofde vuurtoren, je hebt er weinig aan als navigatiepunt.'
Ghazarian ziet kansen dankzij de Brexit, nu steeds meer Engelse bedrijven hun hoofdkantoren naar Nederland verplaatsen. Volgens hem ontstaat er op marketinggebeid ruimte voor een Nederlands netwerk dat op internationale schaal kan opereren. 'Nederlandse bedrijven als Heineken en Unilever zijn wereldwijd marktleider in hun branche. Ik heb me altijd afgevraagd waarom er nog geen Nederlandse marcom multinational bestaat; een netwerk dat dit soort internationale merken op marketinggebied bijstaat. Internationale Nederlandse merken verdienen een even groot Nederlands equivalent.'
Ghazarian is ambitieus: 'Eind dit jaar zijn wij de op drie na grootste marcom-partij in Nederland en over drie jaar zelfs de grootste.' Candid Group wil Nederlandse merken op internationaal vlak bijstaan, maar niet dezelfde fouten maken zoals beursgenoteerde reclamereuzen hebben gemaakt. 'Onze ambitie is om de meest efficiënte en meest ondernemende te zijn.'
Hoe ga je precies hardmaken dat Candid Group straks ook werkelijk reclamereus is?
'Nederland kent veel onafhankelijke, succesvolle marketing-en communicatiebureaus met hun eigen specialismen. Samen met de consolidatie van deze diverse partijen en een sterke organische groei willen we verder uitgroeien tot een reclamereus.'
Is het niet beter jezelf die naam te geven als het eenmaal zover is?
'Grote ambities moet je bekend maken. Deze geven een duidelijke richting waar een organisatie heen beweegt en zorgen ervoor dat gelijkgestemde partijen elkaar goed weten te vinden. Onbekende ambities zijn als een uitgedoofde vuurtoren, je hebt er weinig aan als een navigatiepunt.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing