Candid Group wil 'reclamereus' worden

- Media
- 10 sep 2018 @ 15:37
- 14569 x gelezen
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Mediabureau
- 10 sep 2018 @ 15:37
- 14569 x gelezen
- Lucas Boon
Gérard Ghazarian, directeur van Candid Group, verwacht met zijn bureau uit te groeien tot een Nederlands marcom-netwerk dat de concurrentie aankan met grote internationale netwerken. Hij vindt het tijd om zich hierover uit te spreken: 'Onbekende ambities zijn als een uitgedoofde vuurtoren, je hebt er weinig aan als navigatiepunt.'
Ghazarian ziet kansen dankzij de Brexit, nu steeds meer Engelse bedrijven hun hoofdkantoren naar Nederland verplaatsen. Volgens hem ontstaat er op marketinggebeid ruimte voor een Nederlands netwerk dat op internationale schaal kan opereren. 'Nederlandse bedrijven als Heineken en Unilever zijn wereldwijd marktleider in hun branche. Ik heb me altijd afgevraagd waarom er nog geen Nederlandse marcom multinational bestaat; een netwerk dat dit soort internationale merken op marketinggebied bijstaat. Internationale Nederlandse merken verdienen een even groot Nederlands equivalent.'
Ghazarian is ambitieus: 'Eind dit jaar zijn wij de op drie na grootste marcom-partij in Nederland en over drie jaar zelfs de grootste.' Candid Group wil Nederlandse merken op internationaal vlak bijstaan, maar niet dezelfde fouten maken zoals beursgenoteerde reclamereuzen hebben gemaakt. 'Onze ambitie is om de meest efficiënte en meest ondernemende te zijn.'
Hoe ga je precies hardmaken dat Candid Group straks ook werkelijk reclamereus is?
'Nederland kent veel onafhankelijke, succesvolle marketing-en communicatiebureaus met hun eigen specialismen. Samen met de consolidatie van deze diverse partijen en een sterke organische groei willen we verder uitgroeien tot een reclamereus.'
Is het niet beter jezelf die naam te geven als het eenmaal zover is?
'Grote ambities moet je bekend maken. Deze geven een duidelijke richting waar een organisatie heen beweegt en zorgen ervoor dat gelijkgestemde partijen elkaar goed weten te vinden. Onbekende ambities zijn als een uitgedoofde vuurtoren, je hebt er weinig aan als een navigatiepunt.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marcel Van Roosmalen biedt... 14-04-2021
- Helene van Santen hoofdredacteur... 12-04-2021
- Slaven Mandic verlaat Mediahuis12-04-2021
- Donovan van Heuven nieuwe... 06-04-2021
- Klaartje Kuypers naar Havas Media06-04-2021
- Ecosia kiest JCDecaux als partner 01-04-2021