Candid Group wil 'reclamereus' worden

Candid Group wil 'reclamereus' worden
  • Media
  • 10 sep 2018 @ 15:37
  • 12610 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Mediabureau

Gérard Ghazarian, directeur van Candid Group, verwacht met zijn bureau uit te groeien tot een Nederlands marcom-netwerk dat de concurrentie aankan met grote internationale netwerken. Hij vindt het tijd om zich hierover uit te spreken: 'Onbekende ambities zijn als een uitgedoofde vuurtoren, je hebt er weinig aan als navigatiepunt.'

Ghazarian ziet kansen dankzij de Brexit, nu steeds meer Engelse bedrijven hun hoofdkantoren naar Nederland verplaatsen. Volgens hem ontstaat er op marketinggebeid ruimte voor een Nederlands netwerk dat op internationale schaal kan opereren. 'Nederlandse bedrijven als Heineken en Unilever zijn wereldwijd marktleider in hun branche. Ik heb me altijd afgevraagd waarom er nog geen Nederlandse marcom multinational bestaat; een netwerk dat dit soort internationale merken op marketinggebied bijstaat. Internationale Nederlandse merken verdienen een even groot Nederlands equivalent.'

Ghazarian is ambitieus: 'Eind dit jaar zijn wij de op drie na grootste marcom-partij in Nederland en over drie jaar zelfs de grootste.' Candid Group wil Nederlandse merken op internationaal vlak bijstaan, maar niet dezelfde fouten maken zoals beursgenoteerde reclamereuzen hebben gemaakt. 'Onze ambitie is om de meest efficiënte en meest ondernemende te zijn.'

Hoe ga je precies hardmaken dat Candid Group straks ook werkelijk reclamereus is?

'Nederland kent veel onafhankelijke, succesvolle marketing-en communicatiebureaus met hun eigen specialismen. Samen met de consolidatie van deze diverse partijen en een sterke organische groei willen we verder uitgroeien tot een reclamereus.'

Is het niet beter jezelf die naam te geven als het eenmaal zover is?

'Grote ambities moet je bekend maken. Deze geven een duidelijke richting waar een organisatie heen beweegt en zorgen ervoor dat gelijkgestemde partijen elkaar goed weten te vinden. Onbekende ambities zijn als een uitgedoofde vuurtoren, je hebt er weinig aan als een navigatiepunt.'

 

 
 
Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken