Content-directeur Remco van Leen verlaat Talpa

Content-directeur Remco van Leen verlaat Talpa
  • Media
  • 28 sep 2018 @ 11:12
  • 11641 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkPersonaliaContentTelevisie

Remco van Leen stapt op als directeur Content bij Talpa Network. Hij heeft 'in goed overleg' besloten zijn taken per 1 oktober neer te leggen.

Van Leen was sinds 1 augustus 2016 verantwoordelijk voor de strategie van de televisiezenders van Talpa Network: SBS6, Net5, Veronica en SBS9. Het bedrijf reageert als volgt: 'Talpa Network is Van Leen erkentelijk voor zijn bijdragen aan de ontwikkeling van de zenders tot merken die 24 uur per dag en zeven dagen per week in verbinding staan met de consument.'

Van Leen lag volgens Mediacourant nog wel eens overhoop met presentatoren, zoals Patty Brard en in het verleden Albert Verlinde. Zijn taken worden met ingang van 1 oktober waargenomen door tv-directeur Karin de Groot en de zenderteams.

Veelkoppig monster

Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Het veelkoppige monster bestaat uit de onderdelen Talpa Events, Talpa TV (SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Talpa Radio (538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Talpa Social (Social1nfluencers), Talpa Digital (KIJK, Juke en VoetbalTV) en de e-commerce-divisie (VakantieVeilingen, Actievandedag en Ticketscout). Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) en het fotobureau Hollandse Hoogte maken deel uit van het concern.

Deze onderdelen worden ondersteund door Talpa Media Solutions, Talpa Platform en Talpa Creative. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken