Fokke en Sukke nemen NRC over
- Media
- 25 sep 2018 @ 10:50
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Dagbladen
- 25 sep 2018 @ 10:50
- Sjaak Hoogkamer
NRC viert op dinsdag 25 september de 25e verjaardag van Fokke & Sukke. De beroemde eend en kanarie nemen vandaag niet alleen alle foto’s in de krant, maar ook de advertentie-uitingen voor hun rekening.
Op dinsdag 25 september staat NRC in het teken van een kwart eeuw Fokke & Sukke. De populaire en veelbekroonde cartoons van John Reid, Bastiaan Geleijnse en Jean-Marc van Tol waren voor het eerst in 1994 te lezen in studentenblad Propria Cures en vanaf 1999 zes dagen in de week in NRC (Handelsblad).
Het is volgens NRC 'uniek dat een dagblad in deze vorm verschijnt'. Ook een aantal trouwe adverteerders van NRC werkt graag mee aan een uiting in Fokke & Sukke vorm. Zo spelen de eend en de kanarie de hoofdrol in de advertenties van XS4ALL, Rijksmuseum Amsterdam, ONVZ, en Beljon+Westerterp.
ODO-(002).pdf
Bijzondere vogels
Voor XS4ALL is het extra speciaal, omdat ook de internetprovider 25 jaar bestaat. Dennis van Steijn, senior communicatie adviseur van XS4ALL: ‘1993 was een jaar waarin grote dingen geboren werden. Fokke & Sukke zagen het levenslicht en XS4ALL gaf Nederlandse particulieren voor het eerst toegang tot het internet. We feesten graag mee met deze twee bijzondere vogels. En uiteraard zijn we het aan onze stand verplicht om dat feestje ook online te vieren met een bijzondere homepage take-over op NRC.nl.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing